הצעה אמריקאית: להעביר 20% משטחה של אוקראינה לרוסיה תמורת הסכם שלום

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, הציע לקייב להעביר כ-20% משטחה של אוקראינה לרוסיה בתמורה להסכם שלום, כך לפי העיתון השוויצרי Neue Zürcher Zeitung, שציטט מקורות רמי דרג עלומים. 

מנהל ה-CIA, וויליאם ברנס, אמר מוקדם יותר באוניברסיטת ג'ורג'טאון כי וושינגטון אינה רואה התייחסות רצינית כלפי משא ומתן מצד מוסקבה. 

באמצע ינואר, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הנחה את מנהל ה-CIA לטפל בהצעה זו עם מוסקבה וקייב, בעוד אוקראינה ורוסיה דחו את ההצעה, כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti. 

לאחר שברנס נכשל, החליט ביידן לספק לאוקראינה "טנקי אברמס". המגזין האמריקאי, ניוזוויק, אמר כי סגן דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, שון דאוויט, אמר שמה שפורסם על ידי העיתון השוויצרי אינו נכון . 

 

בשטח, השתלטה הארטילריה הרוסית על כל הדרכים המובילות לעיר "בחמוט" במחוז "דונייצק", שמוסקבה הודיעה על סיפוחה ב-2022 יחד עם 3 אזורים נוספים לשטחה של "הפדרציה הרוסית" בעקבות משאל עם.

היום, יום שישי, אמר יועצו של ראש מחוז דונייצק, איגור קימקובסקי, כי הכוחות הרוסיים שולטים באזורים סביב באחמוט , מה שמצביע , על פי סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, שהיחידות מחזקות את נוכחותן בגבולות המזרחיים של העיר.

 

לרגל יום השנה ה-80 לקרב סטלינגרד, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי מוסקבה מאוימת בפעם השנייה על ידי טנקי הנמר הגרמניים , והוסיף כי הניאו-נאצים חזרו לאיים על הביטחון הלאומי של רוסיה.

פוטין הבהיר , בחגיגה בוולגוגרד (לשעבר סטלינגרד) בדרום מערב המדינה, כי המערב רוצה להילחם עם אוקראינה על ידי שליחת " טנקי נמר ".

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, ציין כי מוסקבה תרחיב את השימוש ביכולותיה הצבאיות על רקע אספקת הנשק המערבית לאוקראינה.

הרשויות הבריטיות מצידן הבהירו בנושאים פרקטיים הקשורים באספקת מטוסי קרב ל"קייב" כי התקופה הנדרשת לטייס המהיר ביותר שיוכל ללמוד להטיס מטוס קרב בריטי היא 35 חודשים, ודובר ראש הממשלה רישי סונאק אמר לכתבים כי תוכנית האימונים המהירה הנוכחית על מטוסי סילון נמשכת 5 שנים, על פי ערוץ החדשות אל-ערביה.

روسيا وأوكرانيا: زيلينسكي ينصح روسيا "بعدم إضاعة وقتها" في أوكرانيا - BBC  News عربي

קרדיט: אלוטן ניוז   קרדיט למפה : באדיבות בי בי סי