שיא הכנסות למצרים מתעלת סואץ מכסים רק טיפה מים החובות

סוף סוף חדשות טובות למצרים. הכנסות תעלת סואץ בינואר 2023 רשמו את הנתון החודשי הגבוה ביותר בתולדותיה – 802 מיליון דולר. בכך נשבר השיא שנרשם באוגוסט 2022 ביותר מ-56 מיליון דולר.

ראש רשות תעלת סואץ, אוסאמה רביע, ציין בהודעה שפרסם היום כי קצב המעבר היומי הממוצע בינואר הגיע לכ-70 ספינות. התנועה בתעלת סואץ במהלך ינואר 2023 הגיעה ל- 2155 ספינות משני הכיוונים, בהשוואה למעבר של 1774 ספינות במהלך אותו חודש בשנה שעברה. גם המשקל הכולל נטו של הסחורות שעברו בתעלה זינק ל-123.5 מיליון טון, לעומת 106.2 מיליון טון בינואר 2022.

תעלת סואץ היא אחד מארבעת המקורות החשובים של מט"ח עבור המשק המצרי ביחד עם התיירות, ייצוא הגז הטבעי והכנסות מעובדים מצריים בחו"ל. (קרדיט: ערוץ הטלגרם  דורון פסקין )

למרות הידיעה החיובית התורמת לכלכלה המצרית יש לזכור כי מצרים טובעת בחובות וכי תשלומי הריבית בלבד של ים ההלוואות שמצרים נטלה למימון פרוייקטים מגלומניים, מפרי דמיונו של הנשיא א-סיסי, הם של מיליארדים רבים ולא ברור כלל אם מצרים אכן תעמוד בכך למרות ההכנסות מהתעלה והכנסותיה מנפט וגז שהיא מייצאת.

יש לזכור עוד כי מדינות המפרץ ,שעד כה תמכו במצרים בעיקר ע"י הפקדות מטבע זר אצלה, נסוגו ממדיניותן זאת והן אינן מוכנות יותר להמשיך במה שהתחילו, מה שגורם לעתיד מצרים להראות עוד הרבה יותר קודר .

Deterioration or Growth? Reasons for Conflicting International Reports on  the Egyptian Economy | Al-Estiklal Newspaper

קרדיט: אלאיסתיקלאל