איראן מזהירה את וושינגטון מההשלכות של התחלת פעולה צבאית נגדה

משלחת הקבע של איראן באו"ם אמרה ביום שלישי כי כל פעולה צבאית של ארה"ב נגד איראן תוביל לסכסוך רחב היקף עם השלכות על כל אזור המזרח התיכון.

הנציגות ציינה לניוזוויק: "מנקודת מבטה של ​​איראן, ביצוע האופציה הצבאית של וושינגטון בכל רמה פירושה כניסת ארה"ב למלחמה, ובזמן הנוכחי איראן רואה אפשרות כזו כקלושה".

הנציגות ציינה כי אם ארה"ב "תעשה טעות ותתחיל במלחמה", היא תהיה אחראית להשלכות של סכסוך כזה "על האזור והעולם", והנציגות הקבועה טענה כי בהתפתחות כזו של אירועים, איראן תוכל "להגן על ביטחונה ועל האינטרסים שלה".

מקור במשרד ההגנה האמריקני (הפנטגון) מצדו, שלא הזכיר את שמו, הסביר ל"ניוזוויק" כי "אף כוח של צבא ארה"ב לא פתח במתקפות או מבצעים באיראן", והדגיש כי ארה"ב " ממשיכה לעקוב אחר המצב".

 

בהקשר זה, דובר פיקוד מרכז של הכוחות המזוינים של ארה"ב, ג'ון מור, ציין בפני העיתון כי הפנטגון לא השתתף באירועים האחרונים באיראן, מה שמצביע על כך ש"צבא ארה"ב לא השתתף בתקיפה שהתרחשה בסוף השבוע באיראן".

בישראל מאמינים כי התקיפה באיראן, שבוצעה ביום ראשון בלילה, 29 בינואר, השיגה את מטרותיה, כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי, המצטט מקורות הבקיאים בפרטי המבצע. 

קרדיט: לבנט-סוכנויות)