סכנה! ברשתות החברתיות הערביות טוענים: טיפות לימון משנה צבע העיניים

יש פרסומים ברשתות החברתיות בשפה הערבית הטוענים כי הכנסת טיפות של לימון ירוק לעין יכולה לשנות את צבעו.

אולם טענה זו אינה נכונה ומסוכנת מאוד, לדברי מומחים, אדם אינו יכול להתאים את צבע עיניו בדרכים דומות, והכנסת טיפות לימון לעין תגרום לכוויות.

"לימון ירוק ישנה את צבע העיניים ויהפוך אותו לאטרקטיבי." עם הערה זו, משתמשים מקדמים "מתכון" שלטענתם בטוח ומצרפים אותו לתמונה שמראה כיצד צבע העיניים משתנה מחום לירוק אם עוקבים אחרי ההוראות.

משתמשים מקדמים "מתכון" שלטענתם חסין תקלות ומצרפים תמונה שמראה כיצד צבע העיניים משתנה

הפרסומים הביאו אלפי תגובות ברשתות החברתיות, ורבים קידמו אותן משום שהאמינו שהן אפקטיביות, בעוד שאחרים הטילו ספק באותנטיות שלהן והגיבו על ידי הצבת תמונות סאטיריות בתיבת ההערות המציינות מה עלול לקרות אם יוכנסו טיפות של מיץ לימון ירוק לתוך העין.

 

סכנת עיניים

בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמרה ד"ר הלה אל-רמי, מומחית ברפואת עיניים כי "מיץ לימון ירוק מכיל חומצת לימון, שעלולה להיות מסוכנת מאוד אם מכניסים לעין".

"זה יגרום לגירוי בעיניים, יובש או אפילו כוויות על פני העין", מה שעלול לדרוש כניסה למיון לקבלת טיפול, הוסיפה.

 

האם ירוק לימון משפיע על צבע העיניים?

ירוק לימון אינו יכול לשנות את צבע העיניים בשום צורה, לדברי הרופאה המומחית.

כשנשאלה על האפשרות שאדם ישנה את צבע עיניו באופן טבעי, השיבה: "אין חומרים או תערובות המסוגלים לשנות את צבע עיניו של אדם".

ד"ר חלה אלרמי מייעצת לא לעקוב אחר "מרשמים" לעיניים המתפרסמים באתרי רשתות חברתיות אלא להתייעץ עם רופא מומחה, על מנת למנוע כל סיכונים או תסמינים העלולים לפגוע בבריאות האנשים. (קרדיט: אלחורה)