מפקד איראני חוסל ליד זירת השמדת משאיות הנשק במעבר גבול עיראק- סוריה

מפקד איראני חוסל, יחד עם שניים מחבריו, כאשר מכוניתו הותקפה מהאוויר הבוקר, יום שני, בעת שבדק אתר שבו הופצצו משאיות תחמושת איראניות אתמול, בעיירה אל-הארי, הסמוכה לעיר אלבוקמאל, במזרח מחוז דיר א-זור.

מרשת התקשורת הסורית   "נהר מדיה" נמסר כי התקיפה האווירית בוצעה על ידי מל"ט, שתקף את מכוניתו של המפקד האיראני בכיכר "אל אוסטורה" בעיירה אל-הארי.

לאחר מכן, הוכרזה כוננות גבוהה בשורות המיליציות האיראניות הפרוסות באזור הגבול, וכמו כן הם פינו מפקדות צבאיות שלהן בעיר אל-בוקמאל ובכפר אל-סווואיה.

אתמול בערב תקפו כטב"מים לא מזוהים שיירת משאיות באזור כפר אל-הארי הסמוך לעיר אל-בוקמאל בגבול סוריה-עיראק, שנמצאת בשליטת המיליציות האיראניות.

רשת החדשות הסורית "פרת פוסט" דיווחה כי כלי הטיס, שכנראה שייכים לקואליציה הבינלאומית, תקפו במספר טילים את שיירת המשאיות לאחר שנכנסה לסוריה, דרך מעבר הרכבת ה"לא חוקי" המנוהל על ידי מיליציית "חיזבאללה" העיראקית.

המיליציות של איראן משתמשות במעבר האמור להברחת נשק וסמים בין סוריה לעיראק.

במהלך החודשים האחרונים תקפה ישראל עשרות פעמים את עמדות צבא סוריה והמיליציות האיראניות בסוריה, שדות התעופה של דמשק וחאלב הופצצו מספר פעמים, ודיווחים בתקשורת אמרו כי ישראל תקפו משלוחי נשק איראניים.

באמצע החודש הזה הצהיר ראש ממשלת ישראל החדש, בנימין נתניהו, כי ישראל תמשיך לתקוף את הנוכחות האיראנית בסוריה ותשמיד את משלוחי הנשק האיראניים.

נתניהו אמר בטקס מינויו של הרמטכ"ל החדש של צה"ל, הרצי הלוי, כי איראן תישאר האתגר הגדול ביותר של ישראל וצבאה, והוסיף כי "מול האיומים המופנים כלפינו, בעיקר איראן ושלוחותיה הטרוריסטיות, עלינו לגלות נחישות מוחלטת".

בספטמבר האחרון, העיתון הישראלי "Jerusalem Post", שציטט גורמים ישראלים, אמר כי הצבא הישראלי השמיד כ-90% מהתשתית הצבאית האיראנית בסוריה, וסיכל ניסיונות של מיליציית "חיזבאללה" לבסס את נוכחותה במדינה.

גורמי ביטחון אישרו כי הצבא הישראלי פגע קשות בדרכי הברחה איראניות, מהים, מהאוויר ואפילו מהיבשה מאיראן לסוריה.

ישנן מיליציות רב-לאומיות (איראניות, עיראקיות, לבנוניות ואפגניות) הנתמכות על ידי מיליציית "משמרות המהפכה האיראנים", המורכבת מאלפי חברים ומאות מפקדים ויועצים צבאיים.

 

קרדיט : רדיו אל-קול – דיר א-זור  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות