בכירים אמריקאים: המתקפה באיספהאן בוצעה על ידי ישראל

גורמים אמריקאים ואנשים שמכירים את מבצע עוספיה, שהתרחש במוצאי שבת, חשפו כי ישראל היא זאת שביצעה תקיפה חשאית באמצעות מל"ט על מתחם של משרד ההגנה באיראן.

הם הסבירו כי התקיפה בעוספיה נועדה לסכל את שאיפותיה הגרעיניות והצבאיות של טהראן, לפי העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

גורמים איראנים אמרו כי איראן סיכלה ניסיון תקיפה של שלושה כלי טייס לא מאויישים קטנים שפגעו במפעל תחמושת בעיר איספהאן, בסמוך לאתר של מרכז חקר החלל האיראני, שארצות הברית הטילה סנקציות על עבודתה באיראן.

איראן אמרה שההגנה האווירית שלה הפילה את אחד מכלי הטיס בזמן שהשניים האחרים התפוצצו מעל המחסן וגרמו נזק קל לגג.

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, תיאר את הפיצוץ כמכה פחדנית, כלשונו.

התקיפה הראשונה בעידן נתניהו

התקיפה אמש היתה המתקפה הידועה הראשונה שביצעה ישראל תחת ממשלת קואליציית הימין החדשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאישר שורה של מבצעים נועזים בתוך איראן כאשר כיהן לאחרונה בתפקיד זה בין השנים 2009 ל-2021.

התקיפה הישראלית האחרונה מגיעה כאשר גורמים ישראלים ואמריקאים דנים בדרכים חדשות להילחם בפעולות שיערערו את היציבות של איראן, כולל העמקת שיתוף הפעולה הצבאי שלה עם רוסיה.

מנהל ה-CIA, וויליאם ברנס, יצא בשבוע שעבר למסע ללא הודעה מוקדמת לישראל כדי לדון על איראן וכן על נושאים אזוריים אחרים, לפי אנשים שמכירים את ביקורו.

גם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמור להגיע לישראל מחר, יום שני, כדי להמשיך בשיחות בין ארצות הברית וישראל בנושא איראן ונושאים אזוריים נוספים.

בשבוע שעבר ערכו ארה"ב וישראל את התרגיל הצבאי המשותף הגדול ביותר שלהן בהשתתפות יותר מ-7,500 אנשי צוות משתי המדינות ותרגלו סדרה של תרחישים כדי לבחון את יכולתן להשמיד מערכות הגנה אוויריות וכן תדלוק מטוסים תוך כדי הפעולה, שניהם יכולים להיות מרכיבים מרכזיים של תקיפה צבאית גדולה באיראן.

רמטכ"ל צה"ל אמר בשבוע שעבר לוול סטריט ג'ורנל כי ישראל וארה"ב מתכוננות לתסריט הגרוע מכל.

"מתקפה שנכשלה"

ראוי לציין כי משרד ההגנה האיראני הודיע ​​מוקדם יותר כי אתמול, שבת, סמוך לשעה 23:30 שעון מקומי, בוצעה תקיפה כושלת באמצעות מל"טים על אחד ממתחמי התעשייה הצבאית של משרד ההגנה.

הוא הצביע על כך שמערכות ההגנה האווירית הפילו את אחד הכטב"מים ושני כטב"מים אחרים התפוצצו על המבנים אך לא גרמו לנפגעים ורק נזק קל נרשם למבנים.

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות