האם איראן מאחורי תקיפת הבסיס האמריקאי אלתנף בסוריה ? בבדיקה!

מפקד צבא סוריה החופשית, מוחמד פריד אל-קאסם, אמר כי "מתנהל חיפוש אחר ראיות שיוכילו את מעורבותה של איראן בהתקפות על הבסיס הצבאי אל-תנף". 

הוא אישר בראיון בלעדי לרשת "Syria TV" אתמול, יום חמישי, 26 בינואר, כי "הצבא לא יאפשר לאף אחד לתקוף את אל-תנף או מחנה אל-רובאן", וכי "לכוחותיו יש את הזכות להגן על עצמם. "

 

הוא חשף כי "הצבא" עובד על פיתוח ציוד לגילוי מוקדם של מל"טים.

הוא ציין כי ארגון "דאעש" עדיין פעיל, בעיקר במדבר הסורי, מה שמעיד על כך ש"צבא סוריה החופשי" ממשיך להילחם בו, ולהילחם במה שהוא כינה "ארגוני טרור", את שמם המדוייק לא ציין.

לגבי קיומו של תיאום בין ה"צבא" ל"SDF" (הכורדי)  אמר כי יש להם "טרוניות רבות נגד ה-SDF, אך מדובר בסיעת אופוזיציה למשטר הסורי", וציין כי אין כרגע תיאום בין שני הצדדים.

בנוגע לגידול בהברחות הסמים באזור הסמוך לגבול ירדן, אמר אל-קאסם כי הצבא פתח ב"מערכה גדולה למיגור הסמים ומניעת הברחתם", מבלי למסור פרטים נוספים.

המפקד הצבאי חשף כמה מהנקודות בהן דן הפיקוד של "צבא סוריה החופשי" עם מפקד הקואליציה הבינלאומית, הגנרל מתיו מקפרלן, במהלך ביקורו בבסיס אלתנף ביום שני האחרון.

לדבריו, "הדיונים התמקדו בתיאום צבאי, בעיקר בתחום האימונים, החימוש והתמיכה, ועסקו בצורך להפסיק את ההתקפות על האזור".

תמונה

קרדיט לתמונה: דובר הקואליציה הבין לאומית

 

לפני מספר ימים הותקף מחנה אלתנף בטילים מ-3 רחפנים, מה שגרם לפציעתו של לוחם ב"צבא סוריה החופשי".

מיליציית "צבא מג'אוויר אל-ת'ורה", המוצבת בבסיס הצבאי "אל-תנף" לצד כוחות הקואליציה הבינלאומית, החליטה לשנות את שמה כדי להפוך ל"צבא סוריה החופשי", לאחר שפיקוד מרכז של צבא ארה"ב פיטר את המח"ט מוהנאד אל-טלעא מפיקוד הכוחות, ומינה את מוחמד פריד אל-קאסם ליורשו. בסוף אוקטובר האחרון תקיימה פגישה בין המפקד החדש שמונה, פריד אל-קאסם, לקצינים מפיקוד הקואליציה בבסיס "אלתנף".

בסיס אלתנף ממוקם באזור ה-55, מזרחית לחומס, בסמוך למשולש הגבולות בין סוריה, ירדן ועיראק. 

אלתנף הוא המקום היחיד בו ארצות הברית פרסה כוח גדול על אדמת סוריה וזאת מחוץ לעמדותיה בתוך האזורים שבשליטת "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (הכורדים)" (SDF) בצפון מזרח סוריה, והבסיס נועד לבלום את מגמת ההתפשטות האיראנית הצבאית באזור.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: סוריה טי וי