תמונות לוויין מאשרות הגעתן של שתי מכליות נפט לנמל בניאס בסוריה

תמונות לוויין הראו הגעתן של שתי מכליות נפט איראניות, ביום רביעי בערב, לנמל בניאס שבחוף הסורי, בזמן שהאזורים שבשליטת המשטר הסורי חווים מחסור חמור בדלק.

 

פעילים אמרו כי שתי מכליות הנפט האיראניות, "סרבן סאבו" ו"ארמן 114", נכנסו לאזור מול נמל בניאס בחוף הסורי כדי לפרוק את מטענם.

גורם  בנמל הבניאס  מסר, ביום רביעי, כי שתי מכליות נפט החלו לפרוק את מטענן בנמל הבניאס בנפת טרטוס, וזהו המשלוח השלישי מסוגו שהגיע לחוף הסורי תוך כשבועיים.

המקור ציין לאתר "את'ר פרס", המקורב  למשטר הסורי , כי שתי המכליות עמוסות בשני מיליון חביות נפט גולמי, והוסיף כי פעולות פריקת המטען של המכלית הראשונה והעברתה למכלים של  בית הזיקוק בניאס  כבר החלו ולאחר מכן יחלו פעולות פריקת המטען של המכלית השנייה.

הגורם טען כי הגעתן התכופה של מכליות נפט למסוף הנפט בנמל הבניאס תבטיח את המשך העבודות בבית הזיקוק ללא הפרעות, ותענה על צרכי השוק המקומי למוצרי נפט.

 

החרפת משבר הדלק למרות הבטחות חוזרות ונשנות

למרות ההבטחות החוזרות ונשנות של ממשלת סוריה לגבי הגדלת ההקצאות ושאיבת המוצרים  לתחנות דלק, משבר הדלק ממשיך להחמיר.

אתר "גלובל", המקורב למשטר הסורי, אישר כי קו "האשראי האיראני" אינו פתרון למשבר הדלק, אלא הוא מונע קטסטרופה שתשתק את חיי האנשים ואת הכלכלה, וכי ההיתכנות הכלכלית  של הקו הוא לספק את כמות הדלק המינימלית הנדרשת כדי לפשר  את אספקת החשמל המינימלית הדרושה להנעת גלגלי הייצור . ( קרדיט: סוריה טי וי )