מערכת הביטחון בישראל נוטה להמליץ על מבצע צבאי מוגבל בג'נין ופזורותיה

היום ביצעו כוחות הביטחון הישראלים, שכללו את כוחות צה"ל בשילוב משטרת ישראל והיחידות המבצעיות של השב"כ, פעולת סיכול לניסיון פיגוע שתכננה חוליית הג'יהאד האיסלמי ,במחנה הפליטים של ג'נין , להוציא לפועל באחת הערים בישראל.

לאחר סיכול החוליה, שכלל חיסול 9 חמושים ולכידת אחד מחברי חוליית הטרור שתכננה את הפיגוע , נסוגו כוחות צה"ל מהמחנה פליטים תחת אש כבדה שהמטירו מאות חמושים שהתרכזו בתוך המחנה.

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

למרות המבצע המוצלח שהסתיים ללא נפגעים, נשאר בפי מערכת הביטחון בישראל "טעם חמוץ" של חוסר אונים ופספוס לנוכח הירי הכבד על כוחות צה"ל במשך כל מהלך הפעולה במחנה , וגם במהלך יציאת הכוחות מהאזור, מבלי שכוחות צה"ל נתבקשו להפסיק תופעה זאת אחת ולתמיד . 

לישראל ברור שאם בעיה זאת לא תטופל , היא רק תלך ותתרחב , לא רק במרחב ג'נין אלא זה יגלוש לכל שטחי איו"ש ובהמשך לכל הריכוזים הערביים בתוך ישראל עצמה , הן בנגב והן בגליל וישראל תדמה לסומליה.

תהלוכת תמיכה באום אלפאחם:

 

תופעת החמושים ברחובות השטחים שבשליטת ישראל חייבת להיפסק ויש לסכלה לאלתר.

המחוסלים:

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

לנוכח הלחץ מהדרג המדיני – במערכת הביטחון נוטים להמליץ על מבצע צבאי מוגבל בג'נין ופזורותיה.

ההערכה הרווחת גורסת כי בנפת ג'נין הצטברה "מסה קריטית" כזו שמחייבת התייחסות שונה וככל הנראה זו ההמלצה שתובא בפני הדרג המדיני אם וכאשר.

אפשר לומר כי בימים האחרונים מתרבים הקולות התומכים במבצע נוסח "חומת מגן מוגבלת" בדגש על נפת ג'נין.

ההבנה שהמבצע ידרוש כניסה קרקעית ושליטה זמנית מחודשת לצורך איתור תשתיות, מעצרים רחבים, ופגיעה בייצור אמצעי לחימה בשלבי הבראשית.

במערכת הביטחון דוחים את הדיבורים על "מבצע חפוז" כהגדרת גורם מדיני, "אין זבנג וגמרנו, זה לא עובד ככה".

בפיקוד מרכז מקיימים הערכת מצב מול גופים נוספים במערכת הביטחון בשאלת העיתוי , ובזהירות להימנע מהדבקת המבצע הממוקד לזירות נוספות (עזה).

 

 

קרדיט: סבאבו מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות