ארה"ב במסר תקיף אחרי מתקפת המל"טים האיראנים באלתנף: ממשיכים במשימות

בתחילת השבוע נערכה פגישה בבסיס הצבאי אל-תנף, מזרחית לחומס בין מפקד הקואליציה הבינלאומית, הגנרל מתיו מקפרלן, והנהגת הצבא הסורי החופשי.

תמונה

 

גורם ב"צבא סוריה החופשי " אמר לאתר החדשות " סוריה טי וי" כי מקפרלן ביקר בבסיס אל-תנף, וקיים עמו פגישה במהלכה דנו בנושאים רבים, ובראשם: תיאום צבאי משותף, ובמיוחד בתחום של אימון, חימוש ותמיכה.

הגורם הוסיף כי פגישה זו מאשרת את "המאמצים המשותפים להבטיח את התבוסה הקבועה של המדינה האסלאמית ( דאעש ), ולהתקדם לעבר עתיד טוב יותר לאזור".

הצבא הסורי החופשי, באמצעות נציגיו הרשמיים בירכו על ביקורו של מפקד הקואליציה הבינלאומית , גנרל מתיו מקפרלן, ופרסמו תמונות מהפגישה שהתקיימה בבסיס הצבאי אל-תנף.

ביקורו של מקפרלן בבסיס אל-תנף מגיע ימים לאחר שהבסיס הותקף בטילים מ-3 מל"טים, ופצע לוחמים מהצבא הסורי החופשי, לפי מה שדיווח ​​הצבא האמריקני.

הגנרל מתיו מקפרלן, בסוף השנה שעברה 2022,  ביקר  באל-חסכה שבצפון מזרח סוריה, במהלכו נפגש עם המפקד העליון של "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" (SDF) , מזלום עבדי , וראש צבא "האיחוד הפטריוטי של כורדיסטן" פאבל טלבאני.

תמונה

 

בסיס אל-תנף

בסיס אל-טנף ממוקם באזור 55  (אזור למניעת עימותים בין אמריקה לרוסיה באורך של 55 ק"מ) מזרחית  לחומס , במשולש הגבולות בין סוריה, ירדן ועיראק. 

בבסיס הצבאי אל-טנף נמצאים בין 100 ל-200 חיילים אמריקאים, יחד עם חיילים נוספים מכוחות הקואליציה הבינלאומית, וגם לוחמי "צבא סוריה החופשי" מוצבים בו.

אל-תנף הוא המקום היחיד בו פרסה ארצות הברית של אמריקה כוח גדול בסוריה מחוץ לעמדותיה בתחומי השליטה של ​​"SDF" בצפון מזרח סוריה, והבסיס נועד לסכל את ההתפשטות הצבאית האירנית באזור.

ראוי לציין כי מיליציית " צבא מג'אוויר אל-ת'ורה ", המוצבת בבסיס "אל-תנף" לצד כוחות הקואליציה הבינלאומית, שינתה את שמה ל"צבא סוריה החופשית" בסוף אוקטובר של השנה שעברה לאחר פיטוריו של תא"ל מוהנאד אל-טלעא מפיקוד המיליציה, ומינויו של מוחמד פריד אל-קאסם למחליפו.

מתיו מקפרלן בבסיס אל טאנף

קרדיט: אלערביה