טנק "ברק"- מרכבה V נכנס לשירות בצה"ל

לפי ציוץ שפרסם ODI F , הדור האחרון של טנק המערכה הראשי מתוצרת ישראל המכונה "ברק" או מרכבה 5 נכנס לשירות בצה"ל לבדיקת יכולות וניסויי שדה. הטנק נמצא כעת בשירות בגדוד 52 של חטיבת השריון 401.

"עקבות הברזל" 401 היא חטיבת שריון באוגדה 162 של צה"ל. חטיבה זו נמצאת בפיקוד דרום ומורכבת ברובה מטנקי מרכבה סימן 4.

בהתבסס על ניסיון בתכנון, פיתוח וייצור של טנקי הקרב הראשיים המוקדמים יותר ,מרכבה Mk 1, Mk 2 ו-Mk 3, ישראל פיתחה גרסה משודרגת בשם מרכבה 5. המרכבה 5 היא גרסה משופרת של טנק מרכבה IV המשלב את הטכנולוגיה והחידושים העדכניים ביותר יחד עם יכולות הגנה ולחימה דיגיטלית.

הקסדה החדשה בטנק

קרדיט: דובר צה"ל

מיקום צוות המרכבה דומה מאוד לזו של המרכבה IV המורכבת מעמדת הנהג הממוקמת בצד שמאל של הגוף, הצריח בחלק האחורי של הגוף, והמנוע מלפנים. בטנק צוות של ארבעה הכוללים נהג, מפקד, תותחן וטען-קשר.

למרכבה V יש חימוש זהה למרכבה IV, המורכבת מתותח 120 מ"מ שפותח על ידי התעשייה הצבאית, המסוגל לירות פגזים מונחים בעלי כושר חדירות גבוהה עם טווח ירי של עד 4,000 מטר. החימוש השני כלל מקלע קואקסיאלי 7.62 מ"מ, ומקלע 7.62 מ"מ שהותקן בצד ימין של גג הצריח.

אחד השיפורים המשמעותיים ביותר במרכבה V הוא  מערכת ההגנה הפעילה "מעיל רוח" – Trophy (APS) המיועדת להתמודדות עם טילי הנ"ט המתקדמים ביותר, ומשגרי רקטות (RPG). המערכת יוצרת בועה סביב הטנק שמנטרלת כל איום תוך שהיא מזהה, מסווגת ומפעילה במהירות את כל אמצעי הסיכול .

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: דובר צה"ל