הדלפה מודיעינית: ארה"ב עמדה להפציץ 2 מערכות S-400 של צבא אלג'יריה

ד"ר הארון חוסיין, המתנגד לשלטון ובכיר לשעבר בשירות הביון החוץ האלג'יראי, מנגנון הביטחון החזק ביותר באלג'יריה, המכונה DRS, הדליף את מה שנאמר בשיחת טלפון בין ראש המטה הכללי של ​​צבא אלג'יריה, סעיד צ'נגריה, ושר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו.

חוסיין אמר כי צ'נגריה אישר לבכיר הרוסי כי התמרונים במסגרת התרגיל "האריה האפריקאי" יהיה תקיפה נגד אלג'יריה וכלי הנשק הרוסיים של צבאה, ובראשם מערכת ההגנה האווירית S-400 שיש לה.

בדו"ח מודיעיני היו פרטים על המבצע הכושל של התוכנית האמריקאית-ישראלית להשמדת סוללות S-400 אלג'יראיות, שבמסגרתו מפציץ האמריקאי B-52 אמור היה להמריא מבסיס נאט"ו בסיציליה, שבדרום איטליה, כדי לפגוע ב-2 סוללות הגנ"א שבשטח אלג'יריה, לאחר קביעת מיקומם המדוייק, אך לפני תחילת המבצע, הכוחות הצבאיים האמריקנים הנוכחים בבסיס האוויר בסיציליה קבלו הודעה מנאט"ו שעל ארה"ב להמנע מלפגוע במטרות באלג'יריה, באמצעות מפציצים החונים בבסיסי נאט"ו , מה שהביא להפסקת המבצע, כך אמר הבכיר ששמע בשיחת הטלפון הסודית. 

על פי ההדלפה של הארון, צ'נגריה הבטיח לסרגיי שויגו כי אלג'יריה מוכנה להיות שותפה אסטרטגית עם רוסיה בכל אפריקה כדי להתעמת עם הברית האמריקאית-מרוקו.

 

שני הצדדים הסכימו לזרז את יישום עסקת מטוסי הקרב מסוג סוחוי סו-35 מהדור הרביעי לפני סוף 2023, מכיוון שלדברי צ'נגריה, הוא שווה ביכולותיו למטוסי הקרב המרוקאים החדשים מדגם אפ-16.

ההדלפה גם טענה כי שני הצדדים הסכימו לקבל צוללות גרעיניות רוסיות בנמלי אלג'יריה.

אלג'יריה ורוסיה הסכימו גם לחנוך את בסיס הצי הרוסי באלג'יריה ביולי 2023, על מנת להגן על אדמת אלג'יריה מכל התקפה של הברית האמריקאית- מרוקאית- ישראלית, לפי צ'נגריה.

צ'נגריה גם ביקש משויגו לקבל מרוסיה את המכ"מים הרוסיים המתקדמים העדכניים ביותר, ה- 59H6 TE, כדי לאפשר מעקב אחרי מטרות במיוחד בלילה ביעילות רבה.

الولايات المتحدة تخشى أن تبيع روسيا نظام الدفاع الجوي الأكثر تطوراً من طراز إس-400 لإيران إلى جانب مقاتلات Su-35E

קרדיט: דפנס ערביכ