בכיר אירופי: העברות כספים מאירופה לסוריה הן חבל הצלה למיליונים

ראש משלחת האיחוד האירופי לסוריה, דן סטוינסקו, אמר כי העברות כספיות מסורים הנמצאים במדינות אירופה למשפחותיהם בתוך סוריה מהוות גלגל הצלה למיליוני משפחות, לאור המשבר הכלכלי והחיים במדינה.

דברים אלו נאמרו בציוץ שפרסם סטוינסקו בחשבון האישי שלו בטוויטר, אתמול, יום חמישי, לאחר פגישתו עם מספר נציגים של החברה האזרחית ופליטים סורים בבלגיה .

הוא אמר שהפגישה הייתה שימושית מאוד עם אזרחים סורים ומספר פליטים סורים בבלגיה .

הוא הוסיף כי מספר הסורים הנמצאים בבלגיה הגיע כעת לכ-40,000, בעוד שמספר הסורים באיחוד האירופי הגיע ליותר ממיליון. הם הגיעו עם הכישורים, הניסיון והמשאבים שגרמו להם להצליח והם מכובדים כאן.

הוא הדגיש כי יש לשמוע את קולם של הסורים באירופה בכל מקום כדי שיוכלו להעביר פיתוח בר קיימא ודמוקרטיה לסוריה.

שיעור העברות מטבע חוץ

חלק גדול מהסורים בתוך המדינה תלויים בסיוע קרוביהם ומכריהם בחו"ל, משם מועברים סכומים חודשיים או חצי חודשיים קטנים הנעים בין 125 ל-150 דולר בממוצע, ומספר הנהנים מהעברות אלו מוערך ביותר מ-5 מיליון איש, המפוזרים באזורים שונים, עם סכומים חודשיים המוערכים בין 125 ל-150 מיליון דולר לחודש, כך פרסם מרכז Jusoor הסורי למחקרים.

החוקר הכלכלי עמר יוסף אישר בעבר   בראיון לסוכנות הרוסית "ספוטניק", כי הסורים המתגוררים באזורים שבשליטת המשטר, התלויים לפרנסתם בהעברות כספים זרים, הסתכמו ב-70%.

ראוי לציין כי המשטר הסורי מהדק את הלחץ על הסורים העוסקים בדולר ארה"ב ועובדים בהעברות כספים, שכן חלק גדול מהאזרחים בתוך סוריה תלויים בכסף המועבר אליהם מקרוביהם וממשפחותיהם בחו"ל, כדי להתמודד עם משבר החיים והכלכלי, לאור הידרדרות הכלכלה הסורית והקריסה המתמשכת של שער החליפין של הלירה הסורית.

קרדיט: סוריה טי וי