מצרים הכריזה על סיני כאזור נקי מטרור

מצרים הכריזה על מחוז צפון סיני (בצפון מזרח חצי האי) כאזור נקי מטרור, והצביעה על המשך תהליך הפיתוח והקמת ערי מגורים חדשים בו.

ראש ממשלת מצרים מוסטפא מדבולי אמר, במהלך מסיבת עיתונאים בסיני ביום שבת, כי הכוחות המזוינים, המשטרה המצרית והאזרחים בצפון סיני הקריבו קורבנות גדולים כדי לטהר אותה מהטרור ולפתוח בו את הדרך לפיתוח.

הוא הוסיף, "אנו מעריכים את גודל ההקרבה שהועלתה כדי להיות נוכח ולנוע בכבישים ובכיכרות בסיני", וציין כי "אלפי חללים מהצבא, המשטרה והאזרחים שהקריבו את חייהם בכל מטר סיני יביאו להמשך תנועת הפיתוח".

"הגענו היום לרפיח ואז חזרנו לשיח' זוויד ואל-עריש, ובפינו מסר ברור שמצרים עשתה מאמץ עצום לטהר את סיני מטרור, בנוסף לביצוע פרויקטי פיתוח".

הוא ציין כי העיר החדשה של רפיח מוקמת במסגרת פרויקטים של המדינה בתחום הדיור בצפון סיני, ותספק למעלה מ-10,000 יחידות דיור ו-400 בתים לבדואים, בנוסף לאספקת כל השירותים הקיימים בערים מודרניות.

سيناء خالية من الإرهاب".. مانشيت يتكرر في الصحف منذ 3 يوليو 2013 - شبكة رصد  الإخبارية

קרדיט: אלהראם

 

מדבולי אמר כי נמל אלעריש, ששטחו היה 50 דונם בלבד, נמצא בפיתוח, ונוספו לשטחו 540 דונם, תוך בניית רציפים באורך 2.5 ק"מ, שמחציתם כבר הושלמו הקמתם. 

הוא הסביר כי נמל אלעריש שימש לדיג ויצוא מלח בלבד, וכרגע הוא פועל גם למטרות ייצוא מוצרים ותעשיות גדולות בצפון סיני, וציין כי מתבצעות עבודות להעמקת הנמל מ-7 ל-13 מטרים.

ובחודש שעבר, חבר הפרלמנט המצרי לצפון סיני, סמי כאמל, אמר כי "החיים חזרו לחלוטין למסלולם במחוז, ושהטרור חוסל ב-100%, והכוחות המזוינים אף הסירו מארבים מרחובות הערים."

הוא ציין כי "נפתחו לפני זמן מה תחנות דלק, וכי האזרחים חיים כעת כרגיל, והביטחון  חזרו לסיני".

צפון סיני: 

خريطة الإرهاب في سيناء.. الجماعات والمواقع والأعداد | سكاي نيوز عربية

קרדיט למפה: סקי ניוז בערבית

 

"התנועה כרגע טובה מאוד בכל הנוגע לסחורות ומזון שנכנסים ללא הגבלה, וגם מספוא", הוסיף.

הוא הדגיש כי "החצר האחורית המדברית אינה מכילה עוד טרוריסטים כופרים, והטיהור הושלם לחלוטין, והמצב יציב גם בשייח' זוויד וברפיח, וחלק מהאנשים החלו לחזור לבתיהם שם. "

בשנים האחרונות, נפת צפון סיני הייתה עדה למבצעים ביטחוניים רחבי היקף, של הצבא והמשטרה, נגד ארגונים חמושים, ובראשם קבוצת "וויליאת סיני", שנשבעת אמונים ל"מדינה האסלאמית" (דאעש) בסוף 2014.

מאז 2018 הרחיב הצבא המצרי את שליטתו באזורי החוף המיושבים בצפון סיני בין רצועת עזה במזרח לתעלת סואץ במערב, מה שגרם לעקירת אלפי תושביה, ואובדן חיים ורכוש.

עם זאת, התקפות של פגע וברח נמשכו כאשר החמושים מצאו מקלט במדבר המשתרע מדרום לחוף והשתמשו בשיטות שונות כמו צליפה או הנחת חומרי נפץ.

קרדיט: https://thenewkhalij.news/