זוהתה חוליית הטרור שמתקפת הטרור שתיכננה בג'ורג'יה סוכלה

איראן אינטרנשיונל השיגה מידע על ניסיון של משמרות המהפכה להתנקשות בחיי אזרח ישראלי בגאורגיה בנובמבר 2022.

על פי המידע החדש, חמישה אנשים היו החברים העיקריים בחוליית מפגעים מיחידה 400 של כוח קודס ממשמרות המהפכה, שביקשו להתנקש בחיי איציק משה, איש עסקים בולט ויו"ר לשכת העסקים של ישראל גאורגיה. קבוצת ההאקרים Backdoor (3ackd0or) סיפקה לאץר החדשות של האופוזיציה האיראנית – "איראן אינטרנשיונל" מסמכים לגבי זהותם, מקום מגוריהם וכו'.

חמשת הסוכנים היו חוסיין רוחבאן, מוחמד-רזה ארבלו, מוחסן רפי מיאנדאשטי, פרהאד פאשאי ועלי פייציפור.

משה הוא גם יו"ר הבית הישראלי, הארגון שהתרכז בדיפלומטיה ציבורית של ישראל במזרח אירופה, עם המשימה לתקשר ישירות עם אזרחי מדינות אחרות כדי ליידע ולהשפיע עליהם כך שיתמכו ביעדים האסטרטגיים של ממשלת ישראל.

יחידה 400 של כוח קודס – שהינה יחידה האחראית בעיקר על פעולות צבאיות וחשאיות מחוץ לאיראן – תכננה חיסול של כמה בכירים ישראלים במספר מדינות, וצוות פקיסטני המזוהה עם אל-קאעידה הופקד על איסוף מידע במבצע המתוכנן בבירת גאורגיה טביליסי.

איציק משה

Statement by Itsik Moshe - YouTube

 

קרדיט: רשתות חברתיות

המבצע נחשף כאשר כוחות הביטחון הגיאורגים הבחינו בפעילות חשודה של חבר בצוות הפקיסטני. שירות הביטחון הממלכתי של גאורגיה פרסם באמצע נובמבר כי נעצרו שני אזרחים איראנים-גיאורגים – מיאנדאשטי ופאשאי – שהיו אחראים לאספקת נשק למבצע ההתנקשות תוך שיתוף פעולה עם מבריח נשק בטורקיה.

ג'ורג'יה טענה גם שמי שהזמין את הרצח – רוהבן – נמצא מחוץ לג'ורג'יה. על פי נתונים שדלפו על ידי ה-3ackd0or, הוא התגורר בעיר אורומיה (אורמיה) שבצפון-מערב המדינה. ערבלו, שהיה אחראי על תיאום הצוות  התגורר בעיר זנג'אן.

ראש הצוות – רוהבאן – היה תחת פיקודו הישיר של חאמד עבדולהי, ראש יחידת 400, המבוקש בינלאומית בעקבות חשיפת מזימת התנקשות שכוונה לעאדל אל-ג'ובייר, לשעבר שגריר סעודיה בארצות הברית בין השנים 2007 ועד 2015.

עבדולהי, ששימש בעבר כמפקד משמרות המהפכה בזאהדאן וגם שימש כסגן של מפקד קודס קאסם סולימאני שחוסל, הוכנס לרשימת הסנקציות על ידי ארה"ב בעקבות ההתנקשות הכושלת.

רוב חברי יחידת כוח קודס 400 של משמרות המהפכה היו חבריו לשעבר של סולימאני בדיוויזיית התאראללה ה-41 בקרמן, שהתאספו מאוחר יותר תחת התואר "החבר'ה של חאג' קאסם סולימאני" – שחוסל בהתקפה אווירית אמריקאית ב-3 בינואר 2020 .

סולימני היה אחראי על תמיכה וארגון של כוחות פרוקסי מיליטנטיים, כולל חיזבאללה הלבנוני וקבוצות המיליציות השיעיות העיראקיות שתקפו שוב ושוב את כוחות ארה"ב בעיראק ובמקומות אחרים.

החדשות מגאורגיה הגיעו חודשים לאחר שסוכנויות ביון ישראליות וטורקיות עבדו יחד כדי לעצור מזימה איראנית לרצוח תיירים ישראלים באיסטנבול. ירושלים הזהירה את הישראלים שלא לבקר בטורקיה ביוני, וזמן קצר לאחר מכן עצרה טורקיה שמונה מחברי החוליה האיראנית בחדרי מלון ברובע תיירות פופולרי, עם נשק ותחמושת.

באוקטובר 2021, קפריסין סיכלה מזימה איראנית לתקוף ישראלים, כולל המיליארדר טדי שגיא. טהרן הכחישה טענה זאת. הרשויות בקפריסין עצרו גבר רוסי-אזרי שבמכוניתו השכורה היה אקדח טעון עם משתיק קול.

בשנים האחרונות יש דיווחים רבים על חיסולים של מפקדי צבא איראניים ופיגועים במתחמי תעשייה איראניים, המיוחסים לישראל, וכן ניסיונות רבים וכושלים להתנקש או לחטוף בכירים ישראלים במדינות רבות. גורמים איראנים טוענים כי הצליחו להכות קשות את ישראל, אך הם אינם יכולים לחשוף אותן בשל החיסיון.

The main people involved in the foiled operation by the Revolutionary Guard to assassinate an Israeli citizen in Georgia in November (file)

קרדיט: איראן אינטרנשיונל