שר החוץ האיראני בביקור פתע בדמשק בעיקר כדי לסכל כל הסכם עם טורקיה

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, הגיע היום, שבת, לדמשק, בראש משלחת בכירה, שהגיעה מביירות כדי לקיים שיחות על יחסי איראן-סוריה, נושאים משותפים וההתפתחויות האזוריות והבינלאומיות האחרונות.

עם הגעתו לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, שר החוץ האיראני התקבל על ידי שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, לפי מה שדווח על ידי סוכנות הידיעות הסורית – "SANA".

עבדאללהיאן אמר לעיתונות: "הביקור שלי נועד להתייעצות עם הנשיא בשאר אל-אסד והשר מקדד על חיזוק היחסים הבילטרליים ולדון בהתפתחויות אזוריות ובינלאומיות".

מיד עם הגעתו קיבל הנשיא בשאר אל-אסד את שר החוץ האיראני ואת המשלחת המתלווה אליו בביקור זה. חאג'י הוא היועץ הראשי של שר החוץ לעניינים מדיניים מיוחדים, על פי מה שדווח בסוכנות "פארס" האיראנית.

אתמול בביירות הביע עבדאללהיאן את תמיכת ארצו לדרך ההתקרבות בין אנקרה לדמשק, ואמר: "טהרן שמחה לראות את ההתקרבות בין בעלת בריתה סוריה לטורקיה, שתמכה בהתנגדות הפוליטית והחמושה לדמשק בעשור האחרון."

זהו ביקורו החמישי של שר החוץ האיראני בסוריה, בה ביקר בספטמבר ובאוקטובר 2021, והביקור השלישי בדמשק היה באפריל האחרון לאחר ביקורו בביירות, והוא ביקר בדמשק בפעם הרביעית ב-2 ביולי.

שר החוץ הסורי פייסל אל-מקדאד קיבל ביום ראשון שעבר שיחת טלפון משר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן, במהלכה דנו ביחסים הבילטרליים האסטרטגיים בין שתי המדינות ובתיאום בדרג גבוה הקיים ביניהן ברמות שונות לטובת העמים בסוריה ובאיראן, לפי מה שדווח על ידי סוכנות "SANA".

היא הוסיפה, "שני השרים סקרו את ההתפתחויות וההתפתחויות באזור ובעולם, והחליפו רעיונות במספר נושאים בעלי עניין משותף, שכן הדעות היו זהות בנושאים שנידונו".

אתר משרד החוץ האיראני מצדו אישר כי "שרי שתי המדינות החליפו דעות על ההתפתחויות האחרונות ביחסים הבילטרליים וההתפתחויות בסוריה ובאזור, אשר יחזקו עוד יותר את היחסים הבילטרליים בממדים שונים".

ההודעה על השיחה של עבדאללהיאן עם אל-מקדאד הגיעה שעות ספורות לאחר הגעתו של עוזר שר החוץ איימן סוסן לטהראן, שם קיים שיחות עם מספר פקידים איראנים, שעסקו  ביחסים הבילטרליים, ההתפתחויות האחרונות באזור ונושאים אחרים שעל סדר היום, על פי מה שדווח על ידי סוכנות "SANA".

משרד החוץ האיראני הודיע ​​מוקדם יותר כי נשיא איראן איברהים ראיסי קיבל הזמנות מסוריה וטורקיה לבקר בהן בימים הקרובים, מבלי לציין תאריך לביקור.

הערה ברקע הידיעה: שר החוץ האיראני הגיע בדחיפות לדמשק בעיקר כדי לסכל כל הסכם אפשרי בין טורקיה לסוריה בתיווך רוסי עוד לפני הגעת נשיא איראן לביקור בסוריה.

עבדאללהיאן מגיע לדמשק לקראת ביקורו הקרוב של נשיא איראן בסוריה

קרדיט: אלדוראר     קרדיט לתמונה: SANA