עשרות רבות של מיליונים מאוכלוסיית מחוז הנאן שבסין נדבקו בקורונה

 כמעט 90 אחוז מהתושבים בהנאן, אחד המחוזות המאוכלסים ביותר בסין, נדבקו ב-COVID-19, אמר ביום שני גורם רשמי ברשות הבריאות המקומית, מכיוון שהמדינה חווה התפשטות חסרת תקדים של המגיפה.

לאחר שלוש שנים של יישום מדיניות "אפס קוביד" , המחמירה ביותר בעולם למלחמה במגפה, סין ביטלה בחודש שעבר בפתאומיות את רוב המגבלות שלה נגד הנגיף.

מספר הנידבקים גדל באופן דרמטי, מה שהפעיל לחץ על בתי החולים, שהתמלאו בחולים מבוגרים ומספר הגופות עלה על יכולת הקליטה של ​​המשרפות.

בהנאן (מרכז), המחוז הסיני השלישי בגודלו, 89 אחוז מהאוכלוסייה נדבקו ב-COVID-19 מאז ה-6 בינואר, לפי קאן קואנצ'נג, פקיד ברשות הבריאות המקומית.

90 % من سكان مقاطعة صينية مصابون بكورونا - اخبار العالم

כך, מתוך אוכלוסיית המחוז המונה כ-100 מיליון, כ-88.5 מיליון אנשים כבר חלו בקוביד.

הרשויות מצפות לגל מגיפה חדש במהלך חגיגת ראש השנה הירחי ב-22 בינואר, כאשר מיליוני סינים עירוניים יבקרו את משפחותיהם באזורים הכפריים.

ככל שהתקרבו החגיגות, יותר מ-34 מיליון נסיעות נרשמו בשבת, היום הראשון של התנועה הגדולה ביותר של השנה בסין, לפי נתונים רשמיים.

סין, מדינה של 1.4 מיליארד בני אדם, רשמה רק 30 מקרי מוות הקשורים ל-COVID-19 מאז דצמבר, למרות עלייה חסרת תקדים במספר הנדבקים לפני שלוש שנים.

נתונים אלה אינם משקפים את המצב בפועל, כך לפי מספר רב של מומחים וארגון הבריאות העולמי.

בדצמבר שינתה סין את המתודולוגיה לחישוב הנפגעים, כך שרק אנשים שמתים ישירות מאי ספיקה נשימתית הקשורה ל-COVID-19 נחשבים כקורבנות של הנגיף.

שינוי זה במתודולוגיה גורם לכך שמקרי מוות רבים אינם נספרים עוד כתוצאה מקוביד.

למרות הפריחה האפידמיולוגית החדשה, הרשויות יפסיקו את ההסגר החובה לאלו המגיעים לסין, אך בדיקת "PCR" עדיין נדרשת ואשרות תייר הושעו למשך כמעט שלוש שנים.

קרדיט: אלקודס אלערבי הלונדוני    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות