ארדואן: ייצוא התעשייה הביטחונית הטורקית ב-2022 היה 4.4 מיליארד דולר

נשיא טורקיה אמר כי סך יצוא התעשייה הביטחונית של ארצו לשנת 2022 הגיע לשווי של 4.4 מיליארד דולר"  ואמר כי נתון זה היה קטן ב-250 מיליון דולר משנת 2002.

ביום שני, 9 בינואר, הודיע ​​גם רג'פ טאיפ ארדואן כי תקציב המחקר והפיתוח של התעשייה הצבאית לשנה זו יעמוד על 1.5 מיליארד דולר; נתון זה גדול פי 30 מזה של שנת 2002.

הוא גם הצביע על פעילותן של "אלפיים חברות בטורקיה בענייני נשק וביטחון" והוסיף: "כיום, שבע חברות טורקיות הן בין 100 חברות הנשק המובילות בעולם, וכמות הפרויקטים שאנו מיישמים הגיעה ל-75 מיליארד דולר."

איסמעיל דמיר, ראש התעשיות הביטחוניות בטורקיה, הכריז גם על היעד של המדינה לייצא שישה מיליארד דולר של מוצרים ביטחוניים בשנת 2023.

במהלך השנים האחרונות, מל"טים טורקיים משכו את תשומת הלב של השווקים העולמיים, וארצות הברית, בנגלדש, אתיופיה, קטאר, אזרבייג'ן, מרכז אסיה ואירופה היו הלקוחות החשובים ביותר של נשק טורקי.

היצוא הכולל של סחורות טורקיות הגיע בשנה שעברה ליותר מ-254 מיליארד דולר, שצמח ב-13% בהשוואה ל-2011. 34 מיליארד דולר מהנתון הזה היה קשור לייצוא מכוניות. לקוח הרכב הגדול ביותר של טורקיה הוא האיחוד האירופי, ובמיוחד גרמניה.

صنایع دفاعی ترکیه و چشم انداز آن - موسسه آینده پژوهی جهان اسلام

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: ממשלת טורקיה