איראן מחזקת אחיזתה הכלכלית: חברת סלולר איראנית תפתח בסוריה

מקורות תקשורת נאמנים למשטר אסד חשפו את העובדה שנחתמו הסכמים רבים בין דמשק לטהראן, שם ביקרה בבירה משלחת כלכלית איראנית השייכת לארגון "הידידות הסורית-איראנית" ופגשה מספר גורמים רשמיים.

המשלחת ביקרה במשרד משאבי המים ובמשרד התקשורת והטכנולוגיה, שם סיכמו על פרויקט לפתיחת חברת סלולר איראנית בסוריה, כמו כן התקיימו דיונים בנושא שיתוף פעולה בתחום הרכבה ואספקת טלפונים ניידים למדינה .

המשלחת האיראנית נפגשה גם עם שר הסחר הפנימי בממשלת אסד, ונחתם מזכר הבנות בין משרד הסחר הפנימי והרשות לידידות עממית איראן-סוריה על הפעלת הסכמי חליפין בין שני הצדדים ומתן כל חומרי היסוד הבסיסיים שסוריה צריכה.

המקורות ציינו כי הוסכם על הקמת חברה סורית-איראנית משותפת בין תאגיד הסחר הסורי לצד האיראני, במטרה לפתח נקודות מכירה, מפעלי ייצור, קווי מיון ואריזה ויחידות קירור בסחר עם סוריה. 

יצוין כי ביקוריהן של משלחות איראניות הנפגשות עם ראש המשטר, ממשלתו וגורמי תעשייה ומסחר שלה חזרו על עצמם לאחרונה, כאשר משלחת איראנית גדולה המונה למעלה מ-40 אישים כלכליים נפגשה עם ממשלת אסד , בהקשר של הרחבת ההשפעה האיראנית לאור המאמצים הבלתי פוסקים להגמוניה דתית, כלכלית וצבאית על אזורים רבים בסוריה.

פלישה איראנית חדשה... הסכם חדש בין משטר אסד לטהראן לפתיחת חברת טלפון איראנית בדמשק

קרדיט: נידאא פוסט