איראן בונה נושאת מטוסים למל"טים מספינת סוחר שהוסבה. תמונות

ברציף יבש סמוך לכניסה למפרץ הפרסי, הכוח הימי של משמרות המהפכה האיראנים מסב ספינת מכולות לשעבר לנושאת מטוסים לכלי טייס ללא טייס, כך מתברר לפי תמונות לוויין שפורסמו בשבוע שעבר על ידי תורם USNI News H I Sutton.

 

ספינת חיל הים של משמרות המהפכה האיראנים, Shahid Mahdavi, היא ספינת מכולות לשעבר, שהפליגה תחת דגל איראן ,עוברת הסבה לספינת מלחמה שתוכל לשאת גם מסוקים וכלי טיס בלתי מאוישים בעלי כנף קבועה ב-Iran Shipbuilding & Offshore Industries Complex Co (ISOICO) בבנדר עבאס ליד מצרי הורמוז, לפי תמונות מנובמבר שאתר "סאטון" פרסם ביום שני.

"שאהיד מהדאווי", נמצאת במבדוק יבש לפחות מאז חודש מאי שעבר, שם היא עוברת הסבה מספינת סוחר לספינת מלחמה", כך דיווח המנהל הימי.

התמונות החדשות מציגות את סיפון ספינת הסוחר שהוסר לקראת התקנת משטח לשיגור כלי טייס.

"בתהליך ההסבה מוסיפים סיפון טיס גדול שהמשטח שלה הוא לכיוון הנמל. נכון לעכשיו, לא ברור אם יתווסף משטח נוסף גם בצד הימני", כתב האתר סאטון.
"העובדה שמבנה העל משתרע על הסיפון המקורי פירושה שפריסה מסורתית כמו של נושאת מטוסים אינה אפשרית. גם הזוויות בסיפון הטיסה שנוספו אינן מסורתיות".

קרדיט: רשתות חברתיות

"התקשורת האיראנית דיברה על כך שהוא ישמש לאחסון מל"טים כדי להגדיל את יכולות התקיפה ארוכות הטווח של המדינה", אמר -USNI News.
"העולם צריך לבחון כיצד איראן מתכננת להשתמש בספינות סוחר ומכליות כדי להגדיל את יכולות התקיפה ארוכות הטווח שלה".

אפשר ו"שאהיד מהדאווי" תושק כבר השנה, כתב האתר "סאטון". נושאת המל"טים השניה, "שאהיד באגרי", אמורה להצטרף בהמשך לספינה "שאהיד מהדאווי".

קרדיט לתמונות: אתר סאטון ורשתות חברתיות