מחקר חושף את הקשר בין שתיית מים למוות מוקדם ומחלות כרוניות

מדענים אישרו זה מכבר ששתיית מים מספקת חשובה לתפקודי הגוף היומיומיים, כמו ויסות טמפרטורה ושמירה על עור בריא, אך חשיבות המים לא נעצרת שם.

על פי מחקר שנערך על ידי "מחקר המוסדות הלאומיים לבריאות", שפורסם ביום שני בכתב העת " e-Bio Medicine ", נמצא כי שתיית כמות מספקת של מים קשורה גם לסיכון נמוך יותר ללקות במחלות כרוניות, סיכון נמוך יותר למוות מוקדם, כמו גם סיכון נמוך יותר לעלייה בגיל ביולוגי מאשר גיל כרונולוגי.

מדענים מהמכון הלאומי לבריאות בחנו את ההשערה כי הידרציה אופטימלית יכולה להאט את ההזדקנות בבני אדם. המחקר הראה כי קבלת כמויות לא מספקות של מים מובילה לקיצור תוחלת החיים של האדם.

ידוע שחלק מהאנשים מזדקנים מהר יותר מאחרים, ובעוד חלקם חיים עד גיל מבוגר ללא מחלות, ואילו אחרים מפתחים מחלות כרוניות הקשורות להזדקנות.

מה שהניע את הצוות לערוך את המחקר הוא הופעתה של הזדקנות מהירה בקרב אנשים רבים והתפשטות מחלות כרוניות, מציאת מנגנונים ויישום אמצעי מניעה שיכולים להאט את תהליך ההזדקנות הפכו לאתגר חדש עבור המחקר הרפואי ובריאות הציבור.

כאשר רמות נוזלי הגוף יורדות, לחץ הדם עולה, מנגנוני עצב ריאתי לחיסכון במים מופעלים, וכתוצאה מכך מופרש פחות שתן אך מרוכז יותר.

מכון הלב, הריאות והדם האמריקאי מהמכונים הלאומיים לבריאות אמר בהצהרה כי באמצעות נתונים בריאותיים שנאספו מ-11,255 מבוגרים על פני תקופה של 30 שנה, חוקרים ניתחו את הקשרים בין רמות הנתרן בדם העולות כאשר צריכת הנוזלים נמצאת בירידה.

החוקרים מצאו כי מבוגרים עם רמות נתרן מעל הטווח הנורמלי היו בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח מחלות כרוניות ולהראות סימני הזדקנות ביולוגית מתקדמת מאשר אלו עם רמות נתרן בדם בטווחי הביניים. מסתבר שמבוגרים עם רמות גבוהות יותר נוטים יותר למות בגיל צעיר יותר.

"התוצאות מצביעות על כך שהידרציה מספקת עשויה להאט את ההזדקנות ולהאריך חיים ללא מחלות", אמרה מחברת המחקר נטליה דמיטרייבה, חוקרת במעבדה לרפואה רגנרטיבית קרדיווסקולרית במרכז הלאומי ללב, ריאות ודם.

طرق تسهل شرب الماء ترفيه و منوعات

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלוטן