מתווה תרגיל צבאי איראני: תקיפת נמלי ים עם מל"טים מתאבדים

הסרטונים שפורסמו מהתרגיל הצבאי של ארבעת הכוחות של הצבא האיראני במפרץ הפרסי ובמיצר הורמוז הציגו מתווה של תקיפת מל"טים על מטרות חוף ונמלי ים, בשבת, 31 בדצמבר.

גם סוכנות הידיעות "תסנים", המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה דיווח וכתבה כי המל"טים המתאבדים והמל"טים התוקפים "ארש", "בוואר" ו"אבאביל-5" שוגרו מסיפון המשחתת של הרפובליקה האסלאמית של איראן – "סהאנד" וכן מבסיס צבאי המרוחק מאוד מהמטרות שהותקפו. המל"טים פגעו במטרות החוף ובנמלי הים והשמידו אותם. 

במהלך השנים האחרונות, איראן הואשמה בפגיעה בספינות במפרץ הפרסי ובים עומאן, כמו גם במתקני נפט סעודים.

הרדיו והטלוויזיה האיראניים הראו גם תמונות של מל"טים משוגרים מסיפון המשחתת ופוגעים במטרות חוף וכן במטרות הדומות לנמלי חוף.

בהקשר זה, סוכנות הידיעות Associated Press דיווחה כי הצבא האיראני בדק בשבת מל"טים תוקפים חדשים באזור החוף של מפרץ עומאן וליד מיצר הורמוז האסטרטגי כחלק מהתרגיל השנתי שלו, המכונה "זולפיקר -1401".

 

כמו כן נמסר כי מל"ט התקיפה מדגם  Ababil-5 שימש לראשונה במהלך התרגיל ולאחר טיסה של 400 קילומטרים, הוא פגע בהצלחה ביעד שלו. איראן בדקה מל"טים צבאיים רבים אחרים במהלך העשור האחרון.

מוקדם יותר הודיע ​​חביבאללה סיארי, סגן המתאם של צבא הרפובליקה האסלאמית של איראן, כי בתרגיל זה יופעלו מל"טים "בוואר, ארש, אבביל, מוהאג'ר, סאדק ויאסיר".

השימוש במל"טים בתרגיל המפרץ הפרסי מגיע בזמן שאיראן חוטפת ביקורת בינלאומית נרחבת בשל שליחת מאות מל"טים מתאבדים לרוסיה המשמשים לתקיפת תשתיות אזרחיות ואזורי מגורים באוקראינה, ומדינות המערב הטילו סנקציות על חברות המעורבות בנושא זה.

קרדיט: רדיו פרדה       קרדיט לתמונה: תסנים