טבלת הליגה הכלכלית העולמית לשנת 2023. ישראל במקום ה-27

המרכז למחקר עסקי וכלכלי באוניברסיטת בול סטייט שבאינדיאנה פרסם היום את טבלת הליגה הכלכלית העולמית לשנת 2023 שמשווה את הביצועים הכלכליים של 191 מדינות. לפי הדוח, בשנה החולפת "הכלכלה העולמית התנסתה בהלם אינפלציוני בהיקף שלא נראה מאז תחילת שנות ה-70".

עוד ציינו החוקרים כי "השאלה לשנה הקרובה היא עד כמה הצעדים לריסון האינפלציה יהיו כואבים עבור הכלכלה העולמית ואם ניתן לשמור על התכווצויות כלכליות אפשריות כשהן קצרות ורדודות ואם יהיה צורך בהפחתה ממושכת יותר בביקוש כדי להחזיר את צמיחת המחירים לרמות נוחות יותר".

עם סוף השנה, הדוח מציב את ארה"ב במקום הראשון בין כלכלות העולם ואחריה סין, יפן, גרמניה והודו, כאשר בשנה הבאה צפויה גרמניה לעקוף את יפן. לפי התחזית לשנת 2037, סין תהיה הכלכלה במקום הראשון, אחריה ארה"ב והודו תהיה במקום השלישי, אליו היא צפויה להגיע כבר בשנת 2032.

ישראל נמצאת כיום במקום ה-27 וכך היא צפויה להיות גם בשנה הבאה, לעומת המקום ה-33 בשנת 2017. עם זאת, הכלכלה הישראלית צפויה לרדת למקום ה-32 בעוד 15 שנה. החוקרים ציינו כי "יחסית לשאר העולם, האינפלציה בישראל הייתה מתונה וצפויה להגיע ל-4.5 אחוזים". הצמיחה השנה צפויה להגיע ל-6.1 אחוזים, אולם בשנה הבאה צפויה האטה.

UK-Based Consultancy Says India To Rise To 3rd Spot In World Economic League Table By

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונה: jagran.com