המציאות המרה של רוסיה באוקראינה? "לא מסוגלת להגביר תקיפותיה"!

בתקיפה השלישית החודש הותקף בסיס אווירי בעומק שטח רוסיה, לפי הקרמלין, והרג שלושה חיילים.

ה"ניו יורק טיימס" אומר כי המתקפה מראה את נכונותה ויכולתה של קייב להעביר את המלחמה לשטח רוסיה לאורך תקופה ארוכה מאי פעם, והיא "מראה את אמינות הערכת המנהיגים האוקראינים שמוסקבה לא תסלים את הסכסוך אם שטחה יותקף ללא הרף."

האוקראינים אומרים שהצבא הרוסי כבר נלחם בקסימום היכולות הקונבנציונליות שלו, ורמזיו של הקרמלין לשימוש בנשק גרעיני אינם אלא איומים ריקים.

הצבא הרוסי אמר ,עפ"י סוכנות הידיעות הרשמית "טאס", כי הוא הפיל מל"ט אוקראיני, ביום שני, כשהתקרב לבסיס האוויר אנגלס, כ-300 מייל מהגבול האוקראיני וכי השברים שנפלו גרמו לנפגעים ושלא נגרם נזק לכלי טיס, הצהרות שלא ניתן לאשר.

הצבא הרוסי מאכלס כמה מהמפציצים האסטרטגיים בעלי יכולת הגרעין של רוסיה, המשמשים לשיגור טילי שיוט לעבר אוקראינה, והוא אחד משני בסיסים אוויריים שהיו מטרה למל"טים אוקראינים ב-5 בדצמבר.

 

אין סכנת הסלמה

בחודשים שחלפו מאז פלישת רוסיה ב-24 בפברואר, בעלות בריתה של אוקראינה הביעו דאגה מפני התקפות על אדמת רוסיה ומהסיכון להסלמה בתגמול, עליה איימה שוב ושוב רוסיה. 

ארצות הברית ומדינות אחרות עדיין מסרבות לספק נשק ארוך טווח לאוקראינה, ומתעקשות שהנשק שמספקים לא ישמש לירי על רוסיה, אך החשש מהסלמה נחלש.

"היו הרבה הרבה קווים אדומים שהזכירה רוסיה בנוגע להסלמה נוספת", צוטט סרגיי הרפסקי, קולונל בדימוס ופרשן צבאי בתקשורת האוקראינית, והוסיף: "אבל אין תגובה, למה? כי הרוסים פשוט אין להם את הכוח לעשות את זה".

אוקראינה פגעה שוב ושוב במטרות צבאיות בחצי האי קרים ובשטחים אחרים שנכבשו על ידי רוסיה, שמוסקבה טוענת כעת שזה שלה, ועל תשתיות כמו גשר מיצר קרץ' המקשר בין קרים לרוסיה וכעת היא מגבירה את התקפותיה על רוסיה עצמה.

אוקראינה שומרת על מדיניות של לא ליטול או להכחיש בפומבי אחריות להתקפות ברוסיה, גם כשגורמים רשמיים מאשרים אותם.

 

קולונל יורי איהנאט, דובר חיל האוויר האוקראיני, אמר בטלוויזיה כי המתקפה האחרונה היא "תוצאה של מה שרוסיה עושה באוקראינה".

עם זאת, ההתקפות האוקראיניות מהוות דקירה בהשוואה להרס הנרחב שזרעה רוסיה על אוקראינה. אבל התקיפות העלו את המורל האוקראיני, פגעו בכמה מטוסי קרב ותשתיות רוסיים, והפרו את שגרת החיים הרגילים שהקרמלין ניסה לשמר עבור רוב אנשיו, לפי העיתון.

התקפות ה-5 בדצמבר בוצעו באמצעות מל"ט סיור סילוני מתקופת ברית המועצות ששונה לתפקד ככלי התקפי, לדברי גורמים רוסיים ואוקראינים, זמן קצר לאחר שחברה ממשלתית אוקראינית הודיעה כי פיתחה מל"ט תקיפה עם טווח של יותר מ-600 ק"מ. מה שאומר שזה די והותר כדי להגיע למוסקבה.

התגובה האמריקנית לפיגועי 5 בדצמבר לא הושמעה.

"אנחנו לא פועלים למנוע מאוקראינה לפתח יכולות משלה", אמר שר ההגנה לויד אוסטין.

 

נד פרייס, דובר מחלקת המדינה, אמר רק שארצות הברית לא מעודדת או מאפשרת התקפות על רוסיה.

משרדי המדינה והביטחון סירבו להגיב על תקיפת המל"ט ביום שני.

ההתקפות עוררו את זעמם של פרשנים רוסים תומכי המלחמה, שביקרו את נקודות התורפה של ארצם.

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, אמר היום (שני) לסוכנות הידיעות AP כי ממשלתו רוצה לכנס "פסגת שלום" ואמר כי הוא מקווה שהתווך יעשה על ידי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש עד סוף פברואר.

אבל הוא אמר שלא ניתן יהיה להזמין את רוסיה אלא אם תעמוד תחילה לדין על פשעי מלחמה.

 

אנליסטים צבאיים אומרים שרוסיה עלולה לגמור את מלאי טילי השיוט והטילים הבליסטיים הטקטיים שברשותה ,שבחלקם השתמשה נגד אוקראינה.

בראיון שפורסם ביום שני, אמר קירילו בודאנוב, מנהל המודיעין הצבאי של אוקראינה, ל-Liga.net, אתר החדשות האוקראיני, שלקרמלין יש מספיק טילים לשניים או שלושה גלי תקיפות גדולים נוספים.

רוסיה נוטה יותר ויותר להשתמש במל"טי תקיפה שרכשה מאיראן, שהם הרבה יותר זולים מטילים אבל גם הרבה יותר איטיים, קלים יותר להפלה ונושאים ראשי נפץ קטנים יותר.

 

גורמים אוקראינים ומערביים הזהירו כי רוסיה עשויה לרכוש גם טילים בליסטיים איראניים, ולהאריך גל ההפצצות על אוקראינה.

הטיל המתקדם ביותר בארסנל של רוסיה הוא הקינזהל, שפוטין התפאר בו כנשק על חדש והשתמש בו כמה פעמים נגד אוקראינה.

הקינזהל פועל כמו טיל שיוט או מזל"ט, שכן הוא יכול לתמרן בהתחמקות בטיסה ומהירותו עולה על מהירות הקול פעמים רבות.

אבל רוסיה החלה את פלישתה עם 47 טילי קינזהל בארסנל שלה, אמר בודאנוב, וייצרה רק "כמה" נוספים במהלך המלחמה.

ما الأسلحة الفرط صوتية ولماذا تتفوق روسيا بهذا السباق عالمياً على أمريكا؟

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: ערבי פוסט