בכיר המוסד לשעבר: "על ישראל להיערך למתקפה על מתקני הגרעין האיראנים"

זוהר פלטי, מבכירי הביטחון והמודיעין של ישראל, הזהיר כי הרפובליקה האסלאמית אינה רחוקה מלהשיג "פצצה גרעינית" וכי על ארצו להיערך למתקפה "בקרוב" על מתקני הגרעין של איראן.

בראיון שפורסם באתר החדשות – "טיימס אוף ישראל" ביום ראשון, הוא הצהיר כי איראן רחוקה רק "מספר ימים עד מספר שבועות" מהעשרת האורניום לרמה של 90% הנדרשת לייצור פצצה גרעינית.

מר פלטי, בעל היסטוריה כראש מחלקת המודיעין של המוסד, כמו גם בהנהגת הזרוע המדינית-צבאית של משרד הביטחון הישראלי, הוסיף: "זה לא אומר שאיראן יכולה לייצר מיד פצצה גרעינית. , אבל איראן הגיעה לשלב חסר תקדים של העשרת אורניום ומעולם לא היה הגבול הזה כה קרוב להעשרת האורניום ברמה הצבאית".

העשרת אורניום לרמה של 90% הוא רק חלק מתהליך הכנת פצצת אטום.

גורם מודיעיני וצבאי ישראלי בכיר זה הדגיש כי ישראל מסוגלת לתקוף צבאית את מתקני הגרעין של איראן והיא צריכה להיות מוכנה להתקפה "קטלנית".

הוא אמר שארצו חייבת לקבל "החלטות רציניות" בעתיד הקרוב.

בעבר, אמריקאים, אירופאים ואפילו ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הזהירו כי איראן יכולה להגיע ל-90% אורניום מועשר תוך מספר שבועות.

איראן מעשירה כיום עד 60%; מוחמד אסלאמי, ראש הארגון לאנרגיה אטומית האיראנית, אמר כי יכולת העשרת האורניום של המדינה הגיעה פי שניים מההיסטוריה הכוללת של התעשייה הזו באיראן.

מנגד, רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אמר לפני כשלושה שבועות כי השלטונות האיראניים הודיעו לו כי טהראן "תשלש" את יכולתה להעשיר אורניום ל-60%.

בחלק אחר של הראיון הזה אמר מר פאלטי שאיראן אינה נושא רק עבור ישראל וכי הביטחון הלאומי והיחסים האסטרטגיים עם אמריקה הם מעל הכל עבור ישראל.

פקיד ישראלי זה הדגיש כי ישראל לא תנקוט שום פעולה ללא אמריקה.

בתחילת דצמבר ערך צה"ל תרגיל אווירי משותף עם ארצות הברית ובו דימו התקפות על איראן ושלוחותיה.

תרגיל זה בן שלושה ימים, נערך בעקבות ביקורו של אביב כוכבי, ראש המטה הכללי של צה"ל בארצות הברית ופגישותיו עם בכירי הצבא של אותה מדינה, כמו גם ביקורו של הגנרל מיכאל קורילה, מפקד סנטקום, בישראל.

אמנם ארצות הברית הדגישה בשלושת החודשים האחרונים ועם התפשטות ההפגנות העממיות באיראן, שהמאמצים להחיות את ה-JCPOA כבר אינם על סדר היום של וושינגטון, אך ישראל ממשיכה ללחוץ על ממשלת ג'ו ביידן ליישם תכניות חירום צבאיות כדי למנוע מהרפובליקה האסלאמית להגיע לנשק גרעיני.

קרדיט: רדיו פרדה (של האופוזיציה האיראנית)   קרדיט לתמונה: דובר צה"ל