חיזבאללה "הסגיר" את החשוד בתקיפת כוח האו"ם לידי למשטרה הלבנונית

הארגון המיליטנטי של חיזבאללה בלבנון "הסגיר" את החשוד כעומד מאחורי המתקפה האחרונה על כוחות האו"ם במדינה שבה נהרג חייל מכוח השלום האירי, כך דיווחה AFP, תוך ציטוט של גורם ביטחוני.

גורם ביטחוני במדינה זו, שלא רצה להיחשף בשמו, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ביום ראשון, 4 בינואר, כי "לפני שעות, האדם שתקף את כוחות האו"ם הוסגר על ידי חיזבאללה לכוחות הביטחון הלבנוניים והוא נמצא במעצר ."

כוחות שמירת השלום של האו"ם שבסיסם בלבנון, UNIFIL, הודיעו ב-24 בדצמבר כי שון רוני בן ה-23, חייל אירי בכוחות הארגון בדרום לבנון, נהרג ושלושה נוספים נפצעו בהתקפה של חמושים בדרום לבנון.

מקור שיפוטי לבנוני הודיע ​​גם כי מבצעי התקיפה על כוחות האו"ם בלבנון זוהו והם הוכרזו כמבוקשים.

בעוד שמיליציית חיזבאללה הלבנונית, הנתמכת על ידי הרפובליקה האסלאמית האיראנית, טענה בעבר כי התקרית הייתה "לא מכוונת", מקור שיפוטי זה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התוצאות הראשוניות הראו שהירי תוכנן מראש ,

גורם ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות הזו כי חיזבאללה משתף פעולה עם כוחות המודיעין של צבא לבנון בחקירת האירוע, והחקירה הראשונית הסתיימה.

חיזבאללה הכחיש מעורבות בתקיפות הללו, ולא ידוע אם לאדם שהוסגר יש קשר אליו או לא.

חיזבאללה בלבנון התנגד בעבר להארכת המנדט של כוח המשימה של יוניפי"ל.

הערה: חיזבאללה ,יחד עם ממשלת לבנון מנסים לשטות בקהילייה הבין לאומית כדי לקבל ממנה הלוואות שאולי יחלצו את הכלכלה ההרוסה של המדינה מהמשבר הקשה ביותר שלה מעולם.

ההערכה כי חיזבאללה "נידבו" איש מדרום לבנון שייקח עליו את האשמה, בתשלום מלא ,  מתוך ידיעה כי הוא לא יועבר מהמדינה על מנת להישפט על ידי טריבונל בין לאומי וכי הוא ישתחרר תוך זמן קצר בלבד, וכל זאת כדי לסגור את הפרשה ולנקות את השולחן.

התקפה מזוינת על כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון

קרדיט : רדיו פרדה ורשתות חברתיות