איראן החלה להעביר תכניות ורכיבים לרוסיה לייצור עצמי של מל"טים

בסוף השבוע פרסם האתר נציב.נט כי " ממידע שנאסף מחלקי מל"טים איראנים שהופלו באוקראינה מראה שרוב החלקים לכלי טיס אלה יוצרו על ידי חברות בארה"ב, אירופה ומדינות בעלות ברית אחרות, מה שהדאיג בכירים ואנליסטים מערביים וגרם לממשלת ארה"ב לפתוח בחקירה". 

 

עכשיו מתברר כי הממשל האמריקאי הקים כוח משימה בגודל חריג כדי לחקור כיצד רכיבים אמריקאים ומערביים, כולל מיקרו-אלקטרוניקה מתוצרת אמריקאית, הגיעו למל"טים מתוצרת איראנית שרוסיה  מטילה מאות כאלו על אתרים אזרחיים באוקראינה, אמרו כמה גורמים שמכירים את הפרוייקט האמריקאי לרשת CNN.

רשת סי אן אן טוענת עוד שאיראן כבר החלה להעביר תכניות ורכיבים של מל"טים לרוסיה כדי לסייע בהתחלת הייצור שם, במהלך של הרחבה גדולה של השותפות הצבאית בין שתי המדינות.

בכירים אמריקאים אמרו שהחקירות התגברו בשבועות האחרונים על רקע מידע מודיעיני שהגיע לארצות הברית לפיו הקרמלין מתכונן לפתוח מפעל משלו לייצור מל"טים בתוך רוסיה כחלק מהסכם עם איראן.

רוסיה השתמשה לאחרונה בעשרות מל"טים "מתאבדים" בהתקפות על תשתית האנרגיה של אוקראינה. אוקראינה אומרת שהם מל"טים מתוצרת איראן של Shahed-136.

עוזר בכיר לנשיא אוקראינה דרש "חיסול" של מפעלים איראנים המייצרים מל"טים וטילים, ואת מעצרם של ספקים של כלי נשק אלה, שכן קייב מאשימה את טהראן בתכנון לספק לרוסיה נשק נוסף.

What is Shahed 136? | Deadly Iranian Kamikaze Drone - YouTube

קרדיט: אלערביה ורשתות חברתיות