בתקיפה האחרונה בסוריה הושמד מרכז פיתוח כטב"מים איראנים ליד גבול לבנון

מקורות לאל-ערביה: נמל התעופה הסורי אל-קוסייר הפך למרכז מחקר ופיתוח של מל"טים איראניים

היום, יום חמישי, חשפו מקורות לרשת אל-ערביה כי ישראל תקפה, ביום ראשון האחרון, יחידה אווירית של חיזבאללה בשדה התעופה הסורי ליד העיירה קוסייר שבצפון מערב המדינה, וציינו כי יחידה 127 של חיזבאללה שהופצצה הינה אחראית לייצור מל"טים בלבנון.

המטה לפיתוח מל"טים איראניים

המקורות הוסיפו כי שדה התעופה הסורי שליד העיירה אל-קוסייר הפך למרכז מחקר ופיתוח של מל"טים איראניים.

עוד הוסיפו המקורות כי ישראל תקפה ביום שני האחרון מהאוויר מטרה נוספת – מפקדה איראנית בלב הבירה הסורית, דמשק, והדגישו כי איראן משתמשת בתשתיות ובאתרים סורים ובשכונות מגורים בדמשק כדי לחדש את פעילותה.

בנוסף, שני חיילים סורים נפצעו בהפצצה ישראלית שבוצעה בלילה שבין שני לשלישי, אתרים בסביבת דמשק, כך לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA, שציטטה מקור צבאי עלום שם. לדברי הסוכנות הסורית ישראל ביצעה תקיפה אווירית עם ירי טילי שיוט על כמה מטרות באזור שסביב העיר דמשק.

 

מחסן הנשק של חיזבאללה

ההפצצה, לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, כוונה למחסן נשק השייך ל"חיזבאללה" הלבנוני שנמצא בין נמל התעופה הבינלאומי של דמשק לאזור סיידה זינב מדרום לבירה.

לפי המצפה הסורי, באזור שהותקף פעילים מיליציות הנאמנות לטהראן ול"חיזבאללה" הלבנוני שנלחם בגלוי בסוריה מאז 2013 לתמיכה במשטר הסורי.

הפצצה מתמשכת

מעת לעת, ישראל מפציצה מספר אתרים בסוריה, שהאחרון שבהם, ב-19 בנובמבר, כוון לאתרים במחוזות חומס וחמה שבמרכז סוריה, והרג ארבעה חיילים סורים, כך לפי התקשורת הרשמית.

כמו כן כשבוע לאחר מכן ישראל תקפה את שדה התעופה הצבאי שעיראת שבמרכז סוריה, ובה נהרגו שני חיילים ונפצעו שלושה נוספים.

מאות תקיפות אוויריות

במהלך השנים האחרונות פתחה ישראל במאות תקיפות אוויריות בסוריה, על אתרים של צבא סוריה, מטרות איראניות ואחרות של "חיזבאללה" הלבנוני.

ישראל ממעטת לאשר שהיא בצעה את התקיפות, אך היא חוזרת ואומרת כי היא תמשיך להתעמת עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

סוריה עדה לסכסוך עקוב מדם מאז 2011 שגרם למותם של כחצי מיליון בני אדם, נזק מסיבי נגרם לתשתיות, והוביל לעקירת מיליוני בני אדם בתוך המדינה ומחוצה לה.