סוללת טילים איראנית ומחסן נשק של חיזבאללה ליד דמשק הושמדו

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה, עם עלות השחר היום, יום שלישי, טילים ישראליים בשמי הבירה דמשק שגרמו לפציעתם של שני חיילים ולנזקים בחומר.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם הצהיר כי המתקפה הישראלית שהתבצעה בסביבות השעה 00:30 , כוונה ל-4 אזורים ליד נמל התעופה של דמשק.

 

כתב רשת "אל-ערביה" דיווח כי התקיפות התמקדו באזור סיידה זינב, דרומית לדמשק, שבו פועלים פלגים הנאמנים לטהראן ולחיזבאללה הלבנוני.

מקורות ברשת אל-ערביה ציינו כי התקיפות הגיעו בעקבות הגעת מטוס מטען איראני לנמל התעופה של דמשק.

קרדיט: ISNA

 

המקורות הוסיפו כי התקיפות הישראליות כוונו לסוללת הגנה אווירית איראנית שהותקנה לאחרונה בסביבת שדה התעופה, וכן הותקפו שני אתרים של המשטר הסורי.

כמו כן הותקפו מטרות בתוך חוות חקלאיות הנמצאות בסמוך לסיידה זינב שליד דמשק – כך טענו אתרי חדשות בסוריה.

אתר חדשות לבנוני , קול ביירות הבין לאומי, דיווח כי בתקיפות הערב הושמד מחסן נשק ותחמושת של חיזבאללה באזור דמשק.

המצפה הסורי לזכויות אדם ציין כי שני אנשים לא מזוהים נהרגו, ככל הנראה עובדים עם חיזבאללה, כאשר התקיפות כוונו למחסן של נשק וחומרים לוגיסטיים של חיזבאללה, הממוקם בתוך חווה הנמצאת בין סיידה זינב לאל-ג'דליה, מה שהוביל להשמדתו המוחלטת. כמו כן ישנם דיווחים כי בתקיפת המחסן נהרגו אנשים רבים שהיו באותו זמן באתר. 

בכך עולה מספר ההתקפות הישראליות על שטח סוריה שהמצפה הסורי הצליח לתעד ל-32 מתחילת השנה הנוכחית, שבוצעו באמצעות תקיפות טילים ואוויר.

سامانه باور 373

תקיפות ישראליות קודמות

מעת לעת, ישראל מפציצה כמה אתרים בסוריה, האחרון שבהם, ב-19 בנובמבר, כאשר הותקפו אתרים במחוזות של חומס וחמה, מה שגרם להרג של ארבעה חיילים סורים, כך דיווחו אז כלי תקשורת רשמיים.

כמו כן ישראל תקפה מטרה בדמשק כשבוע לאחר שתקפה את שדה התעופה הצבאי שעיראת במרכז סוריה ובתקיפה זאת נהרגו שני חיילים ונפצעו שלושה אחרים.

במהלך השנים האחרונות ביצעה ישראל מאות תקיפות אוויריות בסוריה, על אתרים של צבא סוריה, מטרות איראניות ואחרות של חיזבאללה הלבנוני.

ישראל ממעטת ליטול אחריות על תקיפותיה בסוריה, אך היא חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך להתעמת עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

מכ"מ סוללת נ"מ איראנית:

קרדיט לתמונה: פארס