ארגון זכויות אדם חושף הגירה של 200,000 פלסטינים מסוריה

"קבוצת הפעולה למען הפלסטינים של סוריה" – “مجموعة العمل من أجل فلسطينيي سورية” חשפה כי יותר מ-200,000 פלסטינים היגרו אל מחוץ לסוריה, מתוך סך של 650,000 איש שחיו במדינה לפני פרוץ מלחמת האזרחים בשנת 2011.

לפי קבוצת הפעולה, יותר מ-60% מסך תושבי סוריה הפלסטינים נעקרו ממקום מגוריהם לפחות פעם אחת, והדגישו כי כ-130,000 פליטים פלסטינים-סורים הגיעו לאירופה עד סוף נובמבר 2022.

מהקבוצה נמסר כי מספר הקורבנות הפלסטינים-סורים שמתו במהלך ההגירה או במדינות המקלט החדשות הגיע ל-89 קורבנות ביותר מ-12 מדינות.

הקבוצה קראה לקהילה הבינלאומית להתמיד בלחץ על ממשלת המשטר הסורי לשחרר את כל העצורים הסורים והפלסטינים מבתי הכלא בסוריה.

הקבוצה קראה להגנה בינלאומית על פליטים פלסטינים-סורים, בהתאם להצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם.

היא ציינה כי על הפליט הפלסטיני-סורי עדיין אסור להיכנס לרוב מדינות ערב, אסלאמיות ומערביות, אלא בתנאים בלתי אפשריים, הנחשבים להפרה בוטה של ​​זכויות יסוד שנקבעו בהכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם.

מוקדם יותר הודיעה הקבוצה על תיעוד מעצרם של 187 פליטים פלסטינים ממחנה "אל-עדין" בחומס על ידי שירותי הביטחון של משטר אסד, מאז 2011.

בקבוצה מעריכים כי מספר העצורים הרבה יותר גבוה מהמספרים הנ"ל בשל היעדר סטטיסטיקה רשמית, בנוסף למחדל של משפחות העצורים המסרבים לחשוף את זהותם, מפחד מפני שירותי הביטחון של המשטר.

ארגון זכויות האדם הודיע ​​עוד כי ברשותו תיעוד על הרג 34 פליטים פלסטינים מסוריה מתחילת השנה, בהם 31 אזרחים ושלושה חיילים.

לפי נתוני ארגון זכויות האדם, מספר ההרוגים הכולל של פלסטינים בסוריה מאז 2011 עלה ל-4,121 איש.

הקבוצה ציינה כי תיעדה את מותם של 15 פלסטינים בנתיב ההגירה, כולל 14 איש שטבעו.

כמו כן, תיעדו חיסולם של שלושה בני אדם והוצאתם להורג בשטח של שלושה אחרים, בעוד פלסטיני נוסף נהרג מהפגזות, ועוד אחד מפיצוץ מוקשים.

ארגון זכויות אדם חושף הגירה של 200,000 פלסטינים מסוריה

קרדיט: רשתות חברתיות