דיווח: רוסיה מפנה אתרים במזרח סוריה אך מסרבת למסרם לאיראנים

הכוחות הרוסיים פינו את המפקדה האחרונה שלהם בעיר אל-מיאדין באזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, בסמוך לגבול סוריה-עיראק ,לאחר שהעבירו אותו לידי דיוויזיה ה-17 הפרו-רוסית, וסירבו למסור את מפקדתם באל-מיאדין למשמרות המהפכה האיראניים.

המטה, שנמסר, ממוקם ברחוב הראשי ליד בניין המספוא ותחנת המים, ופרוס בכמה בתים ווילות השייכות לבני "אלשועיבי", שמהם רוסיה נהגה להשכיר מבנים עבור כוחות הביטחון שלה .

כתב רשת החדשות הסורית – עין אל-פורת אמר כי לאחר שהרוסים נסוגו מהמתחם הממוקם בסמוך לפרויקט המים בעיר אל-מיאדין לפני כשנה, ניסו משמרות המהפכה האיראניים להשתלט על מפקדות אלו בשל מיקומם החשוב והקרבה למטה שבאזור חוות חמדניה.

הוא הוסיף כי הרוסים סירבו למסור את המתחם למשמרות המהפכה ומנעו מהם להשתלט עליו, והם מסרו אותו לדיוויזיה ה-17 הפרו-רוסית, בראשות רב סרן יחיא מכוחות המשטר.

הוא ציין כי, כשנה לאחר מסירתם, פונו מפקדות אלו והועברו לוועדת הביטחון המשותפת בעיר אל-מיאדין, בראשות קולונל הית'ם, שכן ועדת הביטחון לקחה את המטה הרוסי לשעבר כמפקדה עבור הישיבות שהוועדה מפרסמת בנוגע למצב האזור.

כל מפקדי מנגנוני הביטחון, חאג' חוסיין אל-איראני, מפקדי גדודי המיליציות האיראניות ומנהל האזור, תת-אלוף של כוחות המשטר בשם עמאר, משתתפים בפגישות אלו, על מנת לקבל החלטה משותפת במקרה של בעיה כלשהי באזור, ובמעברי המחסומים, גיבוש סיורים וכל החלטה בנוגע לעיר.

קרדיט: אלפורת ניוז