דיפלומט אירופי על הסכם הגרעין עם איראן: המשא ומתן תם

נציג רוסיה לארגונים בינלאומיים בווינה, מיכאיל אוליאנוב, אמר ביום שבת כי איש אינו מצפה לשינוי משמעותי בהתייעצויות הקרובות בין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ואיראן.

אוליאנוב הוסיף כי ההתייעצויות בין הסוכנות לטהראן היו אמורות להתקיים במחצית השנייה של נובמבר האחרון, אך החלטה שהוגשה על ידי אמריקה, בריטניה, גרמניה וצרפת במושב של מועצת הנגידים של הסוכנות הגיעה "בזמן לא מתאים. והיו לו תוצאות לא מועילות" על השיחות, כלשונו.

 

דיפלומט אירופי בכיר אמר לערוץ אל-ערביה כי "אין סיבה לחזור לווינה ולחדש את המשא ומתן" עם איראן על החייאת הסכם הגרעין, והצביע על כך שהמשא ומתן "הסתיים".

הוא המשיך, "איראן רוצה לסיים את הבעיות הקיימות שלה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית" תחילה, לפני שתחזור לשיחות להחייאת הסכם הגרעין, והוסיף: "בואו נראה מה יקרה".

בהקשר זה, סוכנות הידיעות האיראנית – "תסנים" דיווחה בשבת כי ראש הארגון לאנרגיה אטומית במדינה, מוחמד אסלאמי, אמר כי כושר ההעשרה של טהראן הוכפל במסגרת חוק הפעולה האסטרטגי המשפיע על פיתוח המגזר הגרעיני.

אסלאמי הוסיף כי חוק הנוהל האסטרטגי "טוב" לפיתוח תחום הגרעין, והדגיש כי יישומו תרם להעלאת יכולת ההעשרה ליותר מכפול מהרמה בעבר.

השיחות בין איראן למדינות המערב הופסקו מבלי להגיע לתוצאה לאחר שאיראן התעקשה לסגור את החקירה שהובילה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאחר מציאת עקבות של אורניום מועשר ב-3 אתרים סודיים שאיראן לא חשפה קודם לכן, בעוד הסוכנות אינה מוכנה לסגור את החקירה לפני קבלת תשובות מתקבלות על הדעת מאיראן.

קרדיט: לבנט- ערבית