טייס סורי בכיר שהיה מפקד מספר שדות תעופה צבאיים מת בנסיבות עלומות

רשתות חברתיות בסוריה מדווחות על מותו של טייס בכיר בחיל האוויר הסורי תוך פרסום הספדים ל-אמין עארף בסיסיני מבלי להזכיר את סיבת מותו,  כמו כן הם ציינו כי הוא בא מהעיירה קלמאחו – كلماخو  השוכנת באזור הכפרי של קרדאחה שבמחוז בלטקיה.

בהספד, שנכתב בכמה דפים בפייסבוק, נאמר כי באסיסיני היה המפקד לשעבר של נמל התעופה הצבאי בדיר א-זור , והצביע על כך שהטייס בדימוס בגיל 62 , בדרגת תת אלוף ,  בילה את זמנו ב"צדקנות ואדיקות" (ביטוי המלווה את כל ההרוגים של צבא סוריה, שזה ההפך הגמור מהאמת).

על פי רשתות מקומיות בו פעילים מכרי הטייס נאמר עוד כי הוא שירת בנמל התעופה בליי, הממוקם בין האזורים הכפריים של דמשק וא-סויידה, ומונה לרמ"ט חטיבה אווירית 73 בנמל התעופה ח'ולח'ולה, שבשליטת צבא סוריה.

קרדיט: רשתות חברתיות

בנו נהרג לפניו

מותו של תא"ל בסיסיני מגיע 8 שנים לאחר מותו של בנו, טייס בדרגת סרן בחיל האוויר הסורי, "עארף", שמטוסו הופל על ידי טיל כתף שירו המורדים בעת שהפציץ מטרות אזרחיות באזורי מחוז חמה.

הרשתות החברתיות העלו את תמונתו של תא"ל טייס אמין עארף בסיסיני, יחד עם תמונת בנו המת, סרן עארף.

קרדיט: רשתות חברתיות

אחד מהחברים ברשתות החברתיות התייחס אז לתמונת מותו של בנו ארף ואמר: "מטוס המיג-23 שלו נפל בטיל תרמי.. טוענים שהוא הקריב את חייו למען המולדת… לא נראה לי שהוא הקריב עצמו למען כיסא הנשיא. .. כן… הנשיא בארמון… והילדים שלנו בקבר".

אזורים רבים בשליטת משטר אסד היו עדים לאחרונה למותם של קצינים רבים באזורים הכפריים של מחוזות דמשק, דרעא, חלב ודיר א-זור בתוך המדבר הסורי.

יצוין כי צבא סוריה סובל תדיר ממקרי מוות ופציעות, כולל של קצינים בכירים שרבים מהם נהרגו בחזיתות אידליב, חלב ודרעא, בנוסף לאותם אלו שנהרגו בתקיפות ובפיצוצים שכוונו נגד אתרים צבאיים ושיירות ברחבי המדבר הסורי.

מודעת האבל על מותו של הטייס הסורי הבכיר:

קרדיט: אוריינט ניוז