נחשפה רשת הברחת זהב המזוהה עם איראן וחיזבאללה הלבנוני בדרום אמריקה

מסמך סודי של חברת לויד'ס Cargo Insurance חשף את הפעולות הבלתי חוקיות של המשטר האיראני למימון חיזבאללה הלבנוני.

באזהרה חסויה ללקוחותיה, הודיעה לויד'ס כי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה שולחים זהב מוונצואלה לאיראן כדי לממן את פעילות הטרור של מיליציות הנתמכות על ידי טהראן בלבנון תוך עקיפת הסנקציות.

לפי דיווח זה, איראן מקבלת מטילי זהב באמצעות משמרות המהפכה וחיזבאללה בתמורה למוצרי הנפט שהיא נותנת לוונצואלה. לאחר שהזהב מגיע לאיראן הוא מועבר למכירה בטורקיה, והכסף הנובע מהעסקה השחורה הזו עובר לחיזבאללה הלבנוני.

חשיפת כל המידע של "לויד'ס" הוצגה בצו בית משפט בארצות הברית במטרה לעצור את הטיסה האיראנית-ונצואלית בארגנטינה.

מטוס זה היה בדרכו ממקסיקו לארגנטינה, כיבה את משואת האיתור שלו וטס תחת שם המותג של חברת "אמטראסור", בבעלות ממשלת ונצואלה. אבל המטוס היה בעצם בבעלות חברת "מאהאן אייר".

איראן טוענת שהיא מסרה את המטוס הזה לוונצואלה לפני שנה. ארצות הברית הטילה סנקציות על חברת "מאהאן" עקב שיתוף פעולה עם כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים החשודים בפעילות טרור.

על פי המידע של לויד, ישנם מטוסים נוספים המעבירים זהב מקראקס לטהראן, אך לתפיסת מטוס מאהאן לשעבר היה תפקיד מרכזי בגילוי מקור המימון הכספי של חיזבאללה הלבנוני.

על פי מידע שאושר על ידי השופט הפדרלי בארגנטינה, המטוס הזה ביצע לפחות 6 טיסות בין קרקס לטהראן, ומוסקבה וטהראן, בין החורף האחרון לאביב.

לפני שבועיים הורה בית משפט בוושינגטון על החרמת המטוס שנתפס בארגנטינה.

 בדו"ח של חברת לויד'ס נחשפה זהות האנשים המעורבים בהובלה בלתי חוקית של זהב. המבצע מתחיל מקראקס בהשתתפות לבנונים ואיראנים, עובר דרך טהראן ומגיע לטורקיה, והכסף הולך לטהראן וביירות.

אחד מהם הוא עלי קאסיר, אזרח לבנוני בן 30, המאפשר פעילויות פיננסיות והלבנת הון באמצעות פעילות עסקית בעיקר בין ארצות הברית, סין ופרגוואי. הוא עובד עם שתי חברות בסוריה ובלבנון בניהולו של מוחמד קאסם אל-בזאל, המנהל גם עסקאות עבור כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה.

עלי קסיר מכר זהב במיליוני דולרים וביצע את הפעולות הכספיות עבור הנפט שנמסר בפיקוח כוח קודס בסוריה.

אדם שלישי המעורב בהעברת הזהב הוא מוחמד ג'עפר קסיר, דודו של עלי קסיר, אזרח לבנוני מדמשק.

הוא פעיל במכירת נפט גולמי בסוריה, ובמקביל הוא מפקד יחידה 108 של חיזבאללה בלבנון, האחראית על העברת אמצעי לחימה וטכנולוגיה מסוריה ללבנון.

וביחידה 190 של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים ביצע ג'עפר קסיר גם פעולות רבות להברחת נשק לעזה, תימן וסוריה.

אמריקה הכניסה את שלושת האנשים האלה לרשימת הטרור.

יצוין כי עלי קסיר ודודו מוחמד ג'עפר קסיר מייצגים את חיזבאללה במכירת זהב בלתי חוקית ופועלים במזרח התיכון, אך ישנו אדם נוסף בשם בדר אלדין נעימאי מוסאווי שפועל כמקשר בין ונצואלה לחיזבאללה. 

נעימאי מוסאווי הוא איש עסקים איראני בן 47 שהוא בעל המניות העיקרי של חברת הציוד התעשייה האיראנית ובעל חברה בדובאי.

נעימאי מוסאווי מקבל את מטילי הזהב בטהרן, לוקח אותם לטורקיה ומוכר אותם בשוק השחור. כתוצאה ממבצע בלתי חוקי זה, מיליוני דולרים זמינים לפעילות הטרור של חיזבאללה במזרח התיכון.

העברת הזהב מתבצעת גם במטוסים השייכים לחברת "מאהאן", שאחד מהם נתפס בארגנטינה.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל