פריצת דרך מדעית מחוללת מהפכה בעולם הטלפונים הניידים

בפריצת דרך מדעית שתחולל שינויים בתחומים רבים, הצליחו חוקרים באוניברסיטה אוסטרלית לפתח סוג חדש של סוללה עם מפרטים ייחודיים.

אתמול, שלישי, אמר העיתון הבריטי " אינדיפנדנט" כי חוקרים יצרו סוג חדש של סוללה היכולה להכיל פי ארבעה מכמות האנרגיה בהשוואה לסוללות ה"ליתיום-יון" המשמשות כיום במכשירים ניידים.

 

העיתון הוסיף כי על ידי שימוש בטכנולוגיה חדשה לבניית סוללות נתרן-גופרית, צוות מאוניברסיטת סידני באוסטרליה הצליח ליצור סוללה בעלת קיבולת גבוהה במיוחד, בעלת חיים ארוכים יותר.

הסוללה החדשה, לפי המקור, מיוצרת באמצעות נתרן וגופרית ממלח מותך שניתן להשיג ממי ים, מה שאומר שהיא גם פחות רעילה ומזיקה לסביבה מאשר סוללות ה"ליתיום-יון" הנמצאות כיום בכל דבר, החל מסמארטפונים ועד למכוניות חשמליות.

המדענים המפקחים על פיתוח הסוללה מאמינים שהטכנולוגיה החדשה יכולה לתרום למעבר לכלכלה נטולת פחמן, והם מקווים להמשיך ולשפר את טכנולוגיית הסוללה כדי שתשמש ביישומים מסחריים בסופו של דבר.

"לסוללת הנתרן שלנו יש פוטנציאל להפחית משמעותית עלויות תוך מתן נפח אחסון גדול פי ארבעה", אמר החוקר הראשי ד"ר שנלונג גאו, מבית הספר להנדסה כימית וביו-מולקולרית של האוניברסיטה.

הוא הוסיף כי אנו זקוקים לפתרונות אחסון איכותיים, שאינם מזיקים לכדור הארץ והנגישות לחומרים הדרושים לייצורה ניתנים להשגה בקלות ברמה המקומית או ברמה האזורית.

תמונה אקספרסיבית

קרדיט: אוריינט ניוז