מכון מחקר באמירויות: משטר אסד חושש מהתרחבות המרד הדרוזי בדרום סוריה

המרכז למחקר מדיני של האמירויות ,  مركز “الإمارات للسياسات” ,  מעריך כי המשטר הסורי חושש מהתרחבות המרד הדרוזי בעיר המחוז א-סווידה, שבדרום המדינה , מכיוון שהיא מייצגת חלקים גדולים של המחוז , שעשויים להיות מעודדים מההתנגדות הדרוזית ולהתקומם נגדו בעצמם אם תגובת המשטר תהיה רפה , מה שיהווה סיכונים פוליטיים גדולים למשטר, וגם יכול יביא לנפילת הנרטיב של המשטר כמגן על מיעוטים. 

המרכז סבור כי ההפגנות האחרונות בא-סויידה אינן מייצגות התפתחות חדשה אלא זה דפוס האירועים הכללי במחוז, שכן המפגינים זעקו להפיל את המשטר, מה שחייב את המשטר להגיב ובכך להפר את התחייבויותיו, ולהפעיל אלימות כתוצאה מכך מה שהביא להרוגים ופצועים בקרב המפגינים. 

מהמרכז נמסר כי המשטר הסורי האשים את התנועה הדרוזית בא-סוויידה שהיא מקבלת עידוד מישראל וגורמים חיצוניים, משום שאינו יכול להאשים אותה ב"טרור" איסלאמי.

המרכז סבור כי המשטר חושש מהתערבות חיצונית באמצעות הצטרפותן של ישראל וארה"ב, בנוסף לגיבוש מנהיגים פוליטיים של התנועה בא-סויידה שמטרתם לארגן אותם ולהכווין אותם ( לפי האינטרסים הישראלים והאמריקאים).

המרכז הדגיש כי תנועת ההתנגדות הדרוזית במחוז א-סויידה אינה מילה נרדפת לתנועה הסורית הכללית או משלימה לה, אלא מדובר בארגון ספציפי של הדרוזים, במטרה להשיג צורה סוג של אוטונומיה עם עצמאות מקומית.

קרדיט: רשתות חברתיות