טיפול מהפכני שנותן תקווה לאנשים החולים בסרטן חשוך מרפא

מדענים בבריטניה השתמשו בסוג חדש ומהפכני של ריפוי גנטי לטיפול בילד חולה עם לוקמיה של תאי T, והיישום של טכנולוגיה זו, הנחשבת לראשונה מסוגה בעולם, עורר את התקווה שהיא תוכל לעזור בקרוב בטיפול בסרטן של ילדים אחר ובמחלות קשות, על פי העיתון "גרדיאן" .

העיתון מספר כי הילדה, אליסה, עברה כימותרפיה והשתלת מח עצם, בניסיון להקל על מחלת הלוקמיה שלקתה בה, אך ללא הועיל. ללא עוד טיפולים זמינים, הסיכויים להחלמתה של בת ה-13 היו עגומים.

אבל לאחר שקיבלה זריקה של תאי T שנתרמו, אשר שונו בטכניקה חדשה המכונה "עריכת בסיס" (base editing), אליסה התאוששה, והמחלה לא פעילה כבר שישה חודשים (רמיסיה).

העיתון מציין כי הצוות הרפואי בבית החולים Great Ormond Street בלונדון שטיפל באליסה מחפש 10 מתנדבים חדשים מקרב חולי לוקמיה בתאי T, שגם מיצו את כל הטיפולים הקונבנציונליים, לעריכת ניסויים נוספים.

אם הניסויים הללו יצליחו, יש לקוות שניתן יהיה לתת את התאים המותאמים לחולים עם סוגים אחרים של לוקמיה ומחלות אחרות.

"זוהי הנדסת התא המתקדמת ביותר שלנו עד כה, והיא סוללת את הדרך לטיפולים חדשים אחרים ובסופו של דבר לעתיד טוב יותר לילדים חולים", אמר לעיתון האימונולוג פרופסור ואסים קאסם, ממובילי פרויקט הטיפול הזה.

קאסם יציג את תוצאות הניסוי במפגש של האגודה האמריקאית להמטולוגיה בניו אורלינס בסוף השבוע, לפי העיתון.

ה"גרדיאן" מציין כי טיפול בתא בטכניקת "עריכת בסיס" מתבצע למעשה על ידי מדענים המבצעים "שינוי אחד בתוך מיליארדי אותיות ה-DNA המרכיבות את הקוד הגנטי של האדם".

بحث عن مرض السرطان مع المراجع - موقع المرجع

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלמרג'ע