"מה יקרה אם איראן תשיג נשק גרעיני?" סעודיה עונה תשובה מעניינת!

שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן ענה ביום ראשון על שאלה לגבי תגובת מדינות המפרץ, אם איראן תשיג נשק גרעיני.

השר הסעודי אמר, בשולי ועידת המדיניות העולמית באבו דאבי, בתגובה לשאלה על תרחיש זה: "אם איראן תשיג נשק גרעיני מוכן לפעולה, יהיה קשה לחזות מה יקרה".

הוא הוסיף, "אנחנו נמצאים במצב מסוכן מאוד באזור.. אפשר לצפות שמדינות האזור בהחלט ילמדו כיצד להבטיח את ביטחונן".

שיחות עקיפות בין ארה"ב לאיראן בניסיון להחיות את הסכם הגרעין משנת 2015 בין מעצמות העולם לאיראן, ממנו פרשה וושינגטון ב-2018. הושעו בספטמבר.

המנכ"ל של הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם, הביע את דאגתו מההכרזה האחרונה של טהראן שהיא הולכת להגביר את העשרת האורניום שברשותה . 

שיחות הגרעין נתקעו על רקע מעצמות המערב שהאשימו את איראן בדרישות לא הגיוניות, כמו גם העברת הפוקוס למלחמה הרוסית-אוקראינית, כמו גם התסיסה הפנימית באיראן בעקבות מותה של הצעירה, מחסה אמיני, לאחר שמשטרת המוסר עצרה אותה.

למרות שריאד נותרה "ספקנית" לגבי הסכם הגרעין האיראני, השר הסעודי אמר כי הוא תומך במאמצים להחיותו "בתנאי שזו נקודת התחלה, לא נקודת הסיום, להסכם חזק יותר עם טהראן".

מדינות המפרץ לוחצות לעסקה חזקה יותר שתיתן מענה לדאגותיהן לגבי הטילים של איראן, תכנית המל"טים שלה ורשת כוחות הפרוקסי שלה באזור.

"האינדיקציות כרגע למרבה הצער אינן חיוביות במיוחד", אמר הנסיך פייסל.

הוא הוסיף: "אנחנו שומעים מהאיראנים שאין להם עניין בתוכנית נשק גרעיני, זה יהיה מאוד מנחם אם נוכל להאמין בזה. אנחנו צריכים עוד ערבויות בהקשר הזה".

איראן טוענת כי תכנית הגרעין שלה מיועדת למטרות אזרחיות בלבד.

בכיר באמירויות אמר, ביום שבת, כי ישנה הזדמנות לשקול מחדש את הרעיון של הסכם הגרעין לאור ההתמקדות הנוכחית בכלי הנשק של טהראן ומדינות המערב המאשימות את רוסיה בשימוש במל"טים איראניים כדי לתקוף מטרות באוקראינה.

איראן ורוסיה מכחישים את ההאשמות הללו.

ماذا لو صدقت اسرائيل وامتلكت إيران قنبلة نووية بعد أشهر.. هدفها الأول تل أبيب أم الرياض!؟ - YouTube

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: סטפ ניוז