לוויתן שחה 5,000 ק"מ עם גב שבור ועתיד למות בקרוב כי אינו יכול לצוד

פעיל סביבתי הזהיר מפני השפעתן של ספינות שמתנגשות באורגניזמים ימיים לאחר תקרית שבה נפצע קשה ובסכנת חיים לווייתן גדול סנפיר, שזכה לכינוי "ירח" ( MOON).

הלוויתן, "ירח", הגיע בדצמבר להוואי, לאחר ששחה מרחק של כ-5,000 ק"מ מקולומביה הבריטית שבקנדה בספטמבר האחרון.

"ירח" עבר את המרחק הרב הזה למרות פציעה קשה בעמוד השדרה שלו כתוצאה מההתנגשות בספינה, לפי תמונה שפרסם BC Whales, ארגון העוסק בחיי הלווייתנים בקנדה.

הלוויתן נפצע באורח קשה
הלוויתן נפצע באורח קשה   קרדיט: BC Whales

הארגון אמר בפוסט בפייסבוק  שמזל"ט צילם את הלוויתן בספטמבר האחרון, כשהוא מראה אותו עם פציעות קשות בתחתית עמוד השדרה, וחלק זה מופיע בתמונה בצורה מעוותת, מה שמעיד על כך שהוא התנגש עם ספינה.

הלוויתן עבר את המרחק הרב הזה מקולומביה הבריטית בחוף המערבי בים סוער, מבלי שהצליח להשתמש בזנבו עקב הפציעה. הארגון כתב בפייסבוק כי הפציעה הזו גם מונעת ממנו את יכולת הציד והוא אינו יכול להיות ניזון באופן עצמאי.

"בלי להשתמש בזנבו, הוא הלם בחזה בגלים", אמרה ל"גרדיאן " ג'אני ריי, מנכ"לית וחוקרת ראשית בארגון ללא מטרות רווח . "הוא נפגע ממשהו קשה מאוד. לעשות את הנדידה הזאת זה מדהים לחלוטין , אבל זה גם שובר לך את הלב".

בתמונות ניתן לראות את הלוויתן לאחר שהגיע בדצמבר ליעדו הסופי, נראה כחוש. הפעילים מעריכים שהוא לא ישרוד.

לווייתני גדול הסנפיר מגיעים לאורך של כ-15 מטרים, שוקלים כ-40 טון, והם מפורסמים בנדידות הארוכות שלו מדי שנה, כשהם עוברים ממים קפואים ליד אלסקה למים פושרים במקסיקו ובהוואי לקראת עונת הרבייה.

ריי אמרה שלא ניתן לעשות הרבה כדי להציל את חייו של MOON ו"אנחנו יודעים שהוא לא יחזור לראות אותנו שוב…הוא ימות בקרוב".

הרעיון של המתת חסד נשלל מכיוון שזה ידרוש הרבה חומרים רעילים, שיאיימו להרעיל אחר כך חיים ימיים אחרים החיים באותם מים.

הפעיל מקווה שסיפורו ישמש כאזהרה מפני "ההשפעות ההרסניות שיכולות להיות להתנגשויות בין ספינות ללווייתנים".

ה"גרדיאן" אמר כי פציעתו של הלוויתן ומותו האפשרי הם "תזכורת בולטת לסיכונים ההולכים וגדלים ללווייתנים לאורך החוף המזרחי של קנדה".

الحوت "مون" بات مهددا

קרדיט: אלחורה      קרדיט לתמונה: BC Whales