רוסיה משפרת את המל"טים האיראניים כך שיוכלו לתקוף באוקראינה בחורף

רוסיה שינתה מל"טי קמיקזה איראניים מסוג "שאהד-136" כך שיתמקדו בשטח אוקראינה בחורף. כך אמר המכון האמריקאי לחקר המלחמה (ISW).

רוסיה בצעה שינויים טכניים במל"טים האיראניים המאבדים מסוג "שאהד-136" כך שיוכלו לתקוף בשטח אוקראינה בחורף. כך אמר המכון האמריקאי לחקר המלחמה (ISW).

אנליסטים הפנו את תשומת הלב לעובדה שכוחות רוסים השתמשו במל"טים מתוצרת איראן כדי לפגוע בערים אוקראיניות לראשונה מזה שלושה שבועות, אולי זה התאפשר רק בגלל שהכוחות הרוסים שינו את המל"טים כך שיוכלו לפעול בתנאי מזג אוויר קרים במיוחד.

"ייתכן שהכוחות הרוסים שינו את המל"טים כך שיפעלו בתנאי מזג אוויר קרירים יותר ובעקבות כך צפויים להגביר את השימוש בהם באוקראינה בשבועות הקרובים כדי לתמוך במערכה שלהם נגד התשתית הקריטית של אוקראינה", נכתב בדו"ח.

ב-7 בדצמבר, דובר פיקוד חיל האוויר האוקראיני, יורי איהנאט, אמר כי הכוחות הרוסיים חזרו להשתמש בתחמושת משוטטת מתוצרת איראן לאחר הפסקה של שלושה שבועות.

כפי שדיווחה סוכנות הידיעות האוקראינית מוקדם יותר, בליל ה-7 בדצמבר, תקפה רוסיה את אזור דנייפרופטרובסק. כל שמונת המל"טים הופלו על ידי הצבא האוקראיני. על פי מידע ראשוני, כל הכלי טייס היו מדגם שאהד-136.

בנוסף, ב-6 בדצמבר הפילו הכוחות המזוינים של אוקראינה 17 מל"טים רוסיים – 14 מל"טי תקיפה מדגם שאהד-136, מל"ט אחד מדגם אורלן-10 ושני מל"טים שסוגם לא זוהה.

דווח כי בסוף אוקטובר הודיע ​​חיל האוויר של הכוחות המזוינים של אוקראינה כי הצבא האוקראיני השמיד יותר מ-300 מל"טים מתאבדים מסוג Shahed-136 שנרכשו על ידי רוסיה מאיראן.

רוסיה משנה את המל"טים האיראניים כך שיפעלו בטמפרטורות נמוכות מאוד

 

קרדיט: דפנס ערביכ   קרדיט לתמונות: סוכנות הידיעות האיראנית