מתפלאים? ממשל אבו מאזן לא מגלה גורל הכספים שנתרמו לפליטים הסורים

תחקיר שערך ארגון תקשורת פלסטיני העלה כי הכסף שנאסף על ידי הרשות הפלסטינית לפני חודשים כדי לסייע לעקורים הסורים במחנות צפון סוריה לא הגיע ליעדו, אלא הוצא על דברים אחרים שאין לסורים כל קשר עמם.

סוכנות הידיעות וואטן אמרה בתחקיר שהקדישה לטיפול בגורל הכספים שנאספו בחורף שעבר כדי לספק סיוע לאנשי המחנות בצפון סוריה, כי כמעט שנה חלפה מאז איסוף התרומות הללו, ואף אחד לא ידע את גודלן של אותן תרומות או גורלן, מאחר והם נשמרים בסוד, ומשרד ההקדשות לא הודיע ​​על גודלן, ולציבור לא ידוע ​​כיצד ומתי הוצאתן.

הסוכנות הוסיפה כי בקמפיין נאסף 39,600 דינר ירדני (55,500 דולר) וכ-2.7 מיליון שקל (כ-800 אלף דולר), בנוסף ל-32,200 דולר אמריקאי ו-50 אירו, נכון ל-4 בפברואר, וציינה כי משרד הווקף ​​השיק אותו בתאריך השני של אותו חודש.

حملات تبرّع الفلسطينيين لصالح المهجّرين شمالي سوريا تدخل مرحلة جديدة

קרדיט: סוריה טי וי

יעד אחר

עם זאת, לפי הודעת מנכ"ל הבקרה הפנימית במשרד ההקדשים (הווקף), חאלד חלף, הכסף לא הלך לעקורים הסורים במחנות, כדברי הפרסום, אלא הוקמה ועדה, בשיתוף פעולה עם השגרירות הפלסטינית בטורקיה, לחלק תרומות בצורת סיוע כספי לטובת הפליטים הפלסטינים שעזבו את סוריה לטורקיה.

חלף אישר לחוקרים כי 750,000 דולר מסכום התרומות הכולל חולקו עד סוף יולי האחרון, בטענה כי תהליך מסירת התרומות, שתועד בטורקיה ושודר בתקשורת הרשמית ובסוכנות הרשמית וואפא, לאלף משפחות של פליטים פלסטינים באיסטנבול, ללא ציון הסכום הכולל או גודל הסיוע למשפחה, ללא תמונות או סרטונים המציגים את תהליך ההפצה.

כשנשאל על המסמכים והתמונות המאששים את דבריו, אמר כי כל ההליכים הללו מתועדים בשגרירות הפלסטינית בטורקיה, ותתקיים מסיבת עיתונאים שתבהיר זאת ותפרסם תמונות וסרטונים, אך למרות שעברו כבר  5 חודשים, לא התקיימה מסיבת עיתונאים או פורסמה עדות כלשהי למסירה תרומות ופרטיהן.

ולך הקורא היקר , כמי שיודע את ממדי השחיתות האוכלת בכל פה ברשות הפלסטינית וזרועותיה המפותלות , לא נותר אלא לנחש לאן הלך הכסף ? ומי מאחורי מסך העשן הזה ? 

أمام عمق الحاجة.. هل تضل المساعدات طريقها إلى المخيمات السورية؟ - عنب بلدي

קרדיט: אוריינט ניוז   קרדיט לתמונה: ענב באלאדי