לוחמי מיליצית "אנצאר אללה" מתימן פועלים במזרח סוריה

מזה כמה שנים פועל שגריר חות'י מתימן בדמשק . 

עכשיו מתברר כי לוחמי המיליציה החות'ית – "אנצאר אללה" מגיעים אף הם למזרח סוריה שם הם מתאמנים בפיקוח מדריכי צבא איראנים בשיטות לוחמה מגוונות וכן בהפעלת מערכות נשק מתקדמות כמו ירי טילים בליסטיים והפעלת מל"טים לצורכי איסוף מודיעין וכן הפעלה מבצעית של מל"טים מתאבדים.

השבוע, דיווחו אמצעי תקשורת סורים , הפועלים במזרח המדינה , בסמוך לגבול עיראק , כי בתחילת השבוע  הגיעה קבוצה של חברי מיליציית "אנסאר אללה" מתימן לעיר דיר א-זור, אחרי שהגיעו קודם לכן לעיר המחוז אל-בוכמאל.
הכתב רשת נהר מדיה דיווח  כי מפקדים מ"חיזבאללה" הלבנונית ליוו את אנשי "אנסאר אללה", בדרכם לאחת ממפקדות  "משמרות המהפכה האיראנים", ליד המחנה הקדומני בעיר דיר א-זור.
הכתב ציין כי מפקדי משמרות המהפכה האיראנים העבירו מאחזים צבאיים לאנשי "אנסאר אללה" בפאתי העיר דיר א-זור, לאחר שהקבוצה סיימה קבלת הכשרה צבאית קודם לכן, באזור המדברי של אל-חמדאן ואל-סליחיה (الحمدان والصالحية) באזור הכפרי אל-בוקמאל, מזרחית לדיר א-זור.

הערה ברקע הידיעה: לא ברור אם המיליציה התימנית תפעל באופן קבוע במזרח סוריה לצד מיליציות איראניות אחרות או שהם קבלו לאחריותם שטח על מנת לקבל ניסיון מבצעי לפני חזרתם לתימן . עד כה לא היה ידוע על פעילות של המיליציה התימנית על אדמת סוריה.

قتلى بمواجهات بين انصار الله وميليشيا الاصلاح في اب+ فيديو - قناة العالم الاخبارية