עזתי בעל היתר סוחר נעצר לאחר שביצע משימות איסוף מודיעין עבור החמאס

שב"כ עצר תושב רצועת עזה אשר ביצע משימות איסוף מודיעין עבור חמאס בתוך ישראל, תוך ניצול היתר סוחר שהיה ברשותו. מחקירתו התקבל מידע רב על פעילות חמאס ברצועה.

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר לחקירה במהלך חודש נובמבר 2022, צאבר מחמוד יוסף אבו תאבת, בן 28, תושב דיר אל בלאח ברצועת עזה.

אבו תאבת, אשר החזיק בהיתר כניסה לישראל לצרכי מסחר, נעצר בתחילת החודש במעבר ארז עת ניסה להיכנס לישראל.

בחקירתו של אבו תאבת בשב"כ עלה כי הופעל על ידי גורמי חמא"ס ברצועת עזה לטובת איסוף מודיעין ומימוש משימות בישראל.

במהלך התקופה בה פעל בשליחות חמאס, קיים אבו תאבת מספר פגישות עם מפעיליו במעבר בית חאנון לטובת קידום פעילות טרור ואיסוף מידע מודיעיני.

מבין המשימות אותן התבקש אבו תאבת לבצע על ידי מפעיליו בחמאס – חשיפת זהות סוכני שב"כ, איסוף מודיעין על אתרים בישראל.

במסגרת חקירתו, ועל רקע פעילותו בחמאס והידע לו נחשף, התקבל מידע רב אודות שיטות ההפעלה של מנגנוני המודיעין של חמאס ובכלל זה זהות מפעילים, מיקומי מנהרות, מצבורי אמל"ח ואיתורים צבאיים מהם פועל הארגון.

ממצאי החקירה לימדו כי אבו תאבת ניצל את שהותו בישראל אשר נועדה להעניק לו אפשרות לעבוד בישראל ולפרנס את משפחתו, לטובת העברת מידע מודיעיני למפעיליו במנגנון הביטחון של חמאס, וזאת במודעות מלאה למשמעויות הנובעות מכך.

עם סיום החקירה, הועבר תיקו לפרקליטות במחוז דרום וזו צפויה להגיש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות ביטחוניות.

חקירה זו, מתווספת לממצאי חקירתו של פתחי זיאד זקות, תושב רצועת עזה בעל היתר כניסה לישראל אשר מחקירתו התבררה מעורבותו בניסיון פיגוע מטען באוטובוס.

שירות ביטחון כללי רואה בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וצה"ל על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות עוינת מצד כלל הגורמים הפועלים מטעם חמא"ס.

Safeguarding a Nation | IDF

קרדיט: תקשורת שב״כ   קרדיט לתמונה: דובר צה"ל