"סוריה טי וי" : אסד סיכם עם איראן אספקת נפט לארמונו בנפרד מארצו

מסמך שדלף ממשרד החוץ הסורי, והגיע לידי אתר החדשות "סוריה טי וי", חשף את קיומה של מסגרת אשראי מיוחדת המיועדת לאספקת דלק לארמון הנשיאות בנפרד מצרכי המדינה.כמו כן נחשפו פרטים על ניהול קווי האשראי בין משטר אסד לאיראן , שהחל מאז 2013, כלומר פחות משנה לאחר שאיראן התערבה צבאית לצד כוחות המשטר בסיוע לדיכוי המהפכה.

במסמך המסכם את פגישתו של שגריר המשטר בטהרן, שפיק דיוב, עם מפקד " כוח קודס " הממונה על פעולות חוץ במשמרות המהפכה האיראניים , נכתב כי נדונו קווי אשראי, במיוחד אלו הקשורים לנושא הנפט , שאיראן מספקת למשטר מאז שנת 2013.

הפגישה, שהתקיימה במאי 2021, כללה את בקשתו של השגריר הסורי, שפיק דיופ, מקאאני להגדיל את כמויות הנפט האיראני ממיליון לשני מיליון חביות בחודש, וקאאני הבטיח, לפי המסמך, לדון עם מה שהמסמך תיאר כ"רשויות גבוהות יותר" ליישם את הנדרש, כמו גם התבקשה איראן להוסיף חיטה לקו האשראי של הנפט ולא להכלילו  בקו האשראי של הסחורות.

בין המשטר לאיראן יש מערכת יחסים ממושכת באמצעות קווי אשראי בכמה מישורים. קו האשראי הראשון בין שני הצדדים היה ב-2013 בשווי של מיליארד דולר ואחריו ב-2014 קו אשראי בשווי של 3 מיליארד דולר למימון צורכי נפט ונגזרותיו, ונוסף קו נוסף שהחל ב-2015 בשווי של מיליארד דולר לייבוא ​​סחורות וביצוע פרויקטים.

בביקורו האחרון של בשאר אל-אסד בטהראן, במאי 2022, הוא ביקש לפתוח קו אשראי חדש לייבוא ​​אנרגיה וחומרי יסוד אחרים כדי למלא את המחסור בחומרים אלו.

ئءؤر

קרדיט: אתר החדשות "סוריה טי וי"