הלירה המצרית לקראת פיחות נוסף ?

בעוד שהבנק המרכזי של מצרים מתמחר את הדולר הרישמי, שאינו זמין בשוק, בכ-24 פאונד (לירה מצרית) ו-60 פיסטרים, מחירו בשוק השחור הגיע ליותר מ-28 פאונד, מגיעים דיווחים שהוא עשוי לרדת יותר מזה, מה שמעלה שאלות לגבי פיחות צפוי נוסף, מה שישפיע על מחירי הסחורות. 

מצרים סובלת ממחסור חריף במטבעות זרים, למרות הפיחות של הלירה המצרית ב-14.5% ב-27 באוקטובר, במקביל להסכם של המדינה על הלוואה ל-46 חודשים, בשווי 3 מיליארד דולר, מקרן המטבע הבינלאומית, שדוחקת ברשויות המצריות להנהיג שער חליפין גמיש לדולר.

למה הפער הגדול? 

יועצו של שר האספקה ​​והמסחר, פרופסור לכלכלה, מדאת נאפי, סבור בראיון לאתר החדשות  "אלחורה" כי הפרש שער החליפין הגדול לדולר בין השוק הרשמי לשוק השחור הוא " נורמלי לאור מחסור בדולרים, ולאור העיכוב במה שצפוי להגיע מקרן המטבע הבינלאומית". 

מצרים החלה בשיחות עם הקרן על חבילת תמיכה פיננסית במרץ, זמן קצר לאחר פרוץ המשבר באוקראינה, שהחמיר את התנאים הפיננסיים הסוערים ממילא וגרם למשקיעים זרים למשוך כמעט 20 מיליארד דולר משוק אג"ח האוצר המצרי בתוך שבועות.

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה מצרים ספגה כמה מהלומות קשות. המדינה הערבית הגדולה ביותר במונחי אוכלוסייה, היא גם היבואנית הגדולה של חיטה בעולם והושפעה הכי הרבה מעליית מחירי התבואה, והיא גם הפסידה מספר רב של תיירים המבקרים בה, ש-40% מהם בשנת 2021, היו מרוסיה ואוקראינה.

سعر الدولار وأسعار العملات الاجنبية مقابل الجنيه السوداني اليوم الثلاثاء 27  اكتوبر 2020 في السوق السوداء – الذهب نيوز

קרדיט לתמונה: https://aldahbnews.com/