יהודי רוסיה כבני ערובה להבטחת מהלכים במלחמה באוקראינה

מוסקבה ביקשה מישראל לא להפריע להעברת מערכות ההגנה הרוסיות מסוריה לאוקראינה, במיוחד מערכות יירוט טילים.

על פי הערוץ הישראלי "כאן 11", בימים האחרונים התקיימו מגעים בין בכירים רוסים לבכירים ישראלים בהקשר זה.

הערוץ ציין כי גורמים רוסיים רמזו במגעיהם עם הצד הישראלי שהפסד רוסי במלחמה באוקראינה ילבה רגשות אנטי-יהודיים ברוסיה, וכי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא זה שמונע את התפרצות הגלים האנטי-יהודיים ברוסיה.

רוסיה מסיגה את מערכות ה-S-300 מסוריה

באוקטובר האחרון דיווח ה"ניו יורק טיימס" האמריקאי כי רוסיה הסיגה את  מערכות ההגנה האוויריות הגדולות  וכוחות  מסוריה כדי לתגבר את כוחותיה הנלחמים באוקראינה , וציין כי הדבר "עשוי לשנות את החישובים של ישראל בנוגע לתקיפות שלה בסוריה או לאספקת נשק לאוקראינה".

רויטרס, שציטטה חברה ישראלית המתמחה בצילום תמונות לווין, אמרה כי  רוסיה  העבירה את סוללת טילי הנ"מ S-300  מסוריה  לנמל רוסי ליד קרים, ככל הנראה בניסיון לחזק את ההגנה האווירית שלה במלחמה עם אוקראינה.

תיאום ביטחוני רוסי-ישראלי בסוריה

רוסיה משתמשת בנושא התיאום הביטחוני עם ישראל בסוריה ככרטיס לחץ על ישראל שבודקת אפשרות של אספקת נשק לאוקראינה, לאחר שחלו שינויים בעמדה הישראלית בעקבות הפלישה הרוסית.

ערוץ 13 הישראלי מסר כי הרוסים ירו לראשונה טילי נ"מ, לעבר מטוסי הקרב הישראלים ששגרו טילים לעבר מסיאף, שבמרכז סוריה במאי האחרון, וציין כי הם לא גרמו נזק למטוסים התוקפים.

ישראל מייחסת חשיבות רבה לתיאום עם הרוסים בזירה הסורית למאבק בהתבססות האיראנית בגבולותיה הצפוניים ולמניעת הברחת נשק לחיזבאללה הלבנוני.

קרדיט: סוריה טי וי ורשתות חברתיות