המודיעין בארה"ב: פוטין מעודכן על מצבו הרע של צבאו באוקראינה

מנהלת המודיעין הלאומי של ארה"ב, אבריל היינס, אמרה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "הפך להיות מעודכן יותר לגבי האתגרים הניצבים בפני הצבא שלו ברוסיה", על פי סוכנות הידיעות AP.

היינס, שדיברה בסימי ואלי, קליפורניה, התייחסה להאשמות קודמות שיועצי הנשיא הרוסי לא מספרים לו על החדשות הרעות על צבאו במלחמתו באוקראינה.

"אבל עדיין לא ברור לנו אם יש לו תמונה מלאה ", אמרה היינס במהלך שיחה בפורום ההגנה הלאומי של רייגן.

לדברי היינס, הלחימה של רוסיה באוקראינה נמשכת ב"קצב נמוך" ומעריכה כי לכוחות האוקראינים עשויים להיות סיכויים טובים יותר בחודשים הקרובים.

היא אמרה שהצוות שלה "רואה כבר סוג של הסלמה של הסכסוך" ובהסתכלות קדימה, שני הצדדים צפויים לחפש דרכים חדשות לקראת מתקפת הנגד באביב.

"אבל למעשה יש לנו מידה לא מבוטלת של ספקנות אם הרוסים באמת יהיו מוכנים לעשות את זה או לא", אמרה, בשיחה עם אנדריאה מיטשל מ-NBC, והדגישה כי היא אופטימית יותר שהאוקראינים יוכלו לעשות זאת מסגרת הזמן הזה.

ביום ראשון ציטט משרד ההגנה הבריטי, בהערכת המודיעין האחרונה שלו, סימנים חדשים מכלי תקשורת רוסים עצמאים לפיהם התמיכה הציבורית ברוסיה במערכה הצבאית "ירדה באופן משמעותי".

אתר החדשות מדוזה אמר כי הוא השיג לאחרונה סקר סודי שנערך על ידי שירות ההגנה הפדרלי, שאחראי על השמירה על הקרמלין ואבטחה לפקידי ממשל בכירים.

הסקר, שהוזמן על ידי הקרמלין, מצא כי 55% מהנשאלים תומכים בשיחות שלום עם אוקראינה בעוד 25% רוצים שהמלחמה תימשך. הדו"ח לא ציין את מרווח השגיאה של הסקר.

מרכז לבדה, הסוקרים העצמאיים הגדולים ברוסיה, מצא בסקר דומה בנובמבר כי 53% מהנשאלים תמכו בשיחות שלום, 41% דיברו בעד המשך המאבק ו-6% התלבטו. לדברי המרכז, בסקר שבו נשאלו 1,600 אנשים יש מרווח טעות של לא יותר מ-3.4%.

משרד ההגנה הבריטי ציין כי "למרות המאמצים של השלטונות הרוסיים להטיל לשלוט על זרימת המידע, הסכסוך הפך מוחשי יותר ויותר עבור רוסים רבים" מאז הורה פוטין בספטמבר "על גיוס חלקי של חיילי מילואים כדי לתגבר את כוחותיו באוקראינה".

בשבועות האחרונים, ההתמקדות הצבאית של רוסיה הייתה בפגיעה בתשתית אוקראינית ברחבי המדינה, מתקפה בעיר באחמוט שבאזור דונייצק והפצצת עמדות בעיר חרסון, שכוחות אוקראינים שיחררו בחודש שעבר לאחר שמונה חודשים של כיבוש רוסי.

مديرة الاستخبارات الأمريكية: خطر الإرهاب ينبع من اليمن والعراق وسوريا وليس  من أفغانستان | وكالة ستيب الإخبارية

קרדיט: אלחורה