כל הסימנים בשטח: איראן מתכוונת להתנגד צבאית לפלישה טורקית לסוריה

מאז שנשיא טורקיה "חשף" שצבאו מתכונן לפלוש לצפון סוריה על מנת לדחוק את המיליציות הכורדיות החמושות מלפעול על גבולה הדרומי של מדינתו, פעולה שאיראן מתנגדת מאוד אליה  היות והיא מערערת את סמכותה הבלעדית על אדמת סוריה ורואה בכך פעולה החותרת תחת אושיות שלטונה בכל רחבי סוריה הנמצאים בשליטת משטר אסד, החלה איראן להערך, בפועל, בשטח, לקדם פני הרעה.

איראן , שניסתה, בעיקר, את הצד הדיפלומטי , בעזרת רוסיה, להניע את טורקיה מלפלוש לצפון סוריה ולהשתלט על כל הגזרה הסמוכה לגבולה הדרומי , הבינה עד מהרה כי המנהיג הטורקי "לא סופר" אותם וכי הוא נחוש לבצע את "זממו".

כבר למעלה משנה שאיראן נערכת ,בעזרת המיליציות השיעיות הנאמנות לה , אותן העבירה מאזור הגבול עם עיראק במזרח סוריה , מול דרום טורקיה , לקדם כוחות לעבר אזור המריבה מתוך כוונה לסייע לצבא הסורי לסכל את הפעילות הצבאית הטורקית.

במסגרת הערכות זאת הועברו אלפי לוחמים שיעים על ציודם, הקל והבינוני , לצפון סוריה, ובמיוחד למחוז חאלב. כמו כן העבירה איראן לצפון סוריה טילים בליסטיים לטווח בינוני , היכולים לפגוע במטרות בדרום טורקיה . 

איראן גם השתלטה על כמה שדות תעופה סורים צבאיים (כמו "אלנירב"שליד העיר חאלב) ומיקמה שם מל"טים מתאבדים ומל"טי סיור ואיסוף מודיעין שיופעלו כאשר טורקיה תחליט לפלוש לצפון סוריה.

ברור לאיראנים כי כל הכוח שהיא ריכזה בצפון סוריה לא יוכל לעמוד בפני המכונה הצבאית הטורקית האדירה אך כשבידה הבטחה רוסית למטריה אווירית יעילה מהכוח הרוסי הנמצא בשדה התעופה חמיימים בחוף הסורי במערב המדינה , היא מעריכה , שהכוחות יוכלו להוות , יחד עם הצבא הסורי , התנגדות הולמת לכל פלישה טורקית עובדה שאולי תרתיע את הטורקים , מלכתחילה , לצאת למהלך צבאי שנוי במחלוקת.

אמנם בימים האחרונים החלו להסתובב ידיעות כי טורקיה, בלחץ רוסי , הולכת ומוותרת על אופציה צבאית בצפון סוריה , אך האיראנים לא שוקטים של שימרם . אמצעי תקשורת סורים מדווחים על עוד ועוד תגבורות איראניות ,מקרב המיליציות השיעיות הפועלות במזרח סוריה, המגיעות לאזור מחוז חאלב ונערכות שם לקדם פני כל רעה מצפון, לצד תגבורות גדולות של צבא סוריה הנערכות בצפון המדינה לכל אפשרות.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות