קטאר מסרה לאיראן מידע על האוהדים האיראנים שהגיעו למונדיאל

קבוצת ההאקרים "Black Reward" סיפקה לאתר האופוזיציה – "איראן אינטרנשיונל" הדלפת אודיו מפגישתו של סגן מנהיג ארגון הבסיג', קאסם קורשי, עם קבוצת עיתונאים המקורבים לבסיג', בה נאמר כי איראן ביקשה מקטאר רשימה של שמות כל האוהדים האיראנים במונדיאל, והוא הביע את שביעות רצונו משיתוף הפעולה של הקטארים.

לפי קובץ אודיו זה, שהושג לאחר פריצה למחשבי סוכנות הידיעות פארס, אמר קורשי בראיון לעיתונאי ה-Basij  כי קטאר הבטיחה למנוע השתתפות ,של אנשים שסומנו על ידי המשטר האיראני, כולל עיתונאים מאתר "איראן אינטרנשיונל ", במונדיאל. 

הבכיר האיראני אמר שקבוצות אופוזיציה איראניות בחו"ל "השקיעו" במונדיאל ו"קנו 5,300 כרטיסים".

לדברי סגן מפקד הבסיג', "איראן ביקשה מקטאר לא להנפיק ויזות לאנשים שהרפובליקה האסלאמית רואה בנוכחותם מזיקה, וכי קטאר אמרה: תנו לנו את השמות, ואנו נעשה מה שנדרש".

תמונה

 

ראוי לציין שמה שנראה עד כה במונדיאל 2022 בקטאר חושף בבירור את שיתוף הפעולה של דוחא עם טהראן כדי לדכא את המפגינים. בין היתר, למשל, המשטר האיראני, בשיתוף ממשלת קטאר, חסם את הגישה של עיתונאי "איראן אינטרנשיונל" לטורניר הזה.

שלטונות קטאר גם התעמתו עם אזרחים איראנים שנכנסו לאצטדיון עם דגלים וסמלים לתמיכה בהתקוממות העם האיראני באצטדיון בו נערך המשחק בין איראן לוויילס.

בינתיים, לפי קוראשי, הרשויות בקטאר אמרו לרשויות האיראניות כי "לגבי ערוץ "איראן הבינלאומי", אם תספקו מסמכים שנוכל להשתמש בהם כתירוץ, לא נאפשר להם להיכנס".

בפגישה זו הוסיף קורשי, "היחסים של קטאר איתנו טובים. אמרו לנו שגם אם תגידו שאסור להכניס לאצטדיון שלט או דגל, נשתף פעולה. עכשיו צריך לראות איך הם יפעלו בפועל. "

 

סגן מפקד בסיג' אמר כי אזרחי ישראל קנו 15,000 כרטיסים להשתתפות במונדיאל.

עוד הוסיף קורשי כי 22,000 איש מאיראן קנו כרטיסים להשתתפות במונדיאל, אך רובם אינם תומכי המשטר.

עוד אמר קורשי שהממשלה לא קיבלה את הצעת ה"בסיג'" להציב 2,000 מכוחות הארגון בקטאר, אך לאחרונה נמסרו "מספר" כרטיסים לגורמי הבסיג' על מנת "שיילכו ויעזרו לשלוט באווירה. 

הוא הוסיף, "התוכנית שלנו היא לקבל שליטה על המרחב הציבורי ועל שטח האצטדיון".

תמונה

 

שני מסמכים נוספים של קבוצת ההאקרים "התגמול השחור", שהתקבלו מהפריצה לסוכנות הידיעות פארס ופורסמו על ידי אתר "איראן אינטרנשיונל", מלמדים כי צוותי החשיבה והתקשורת המזוהים עם המשטר תכננו למנוע מהנבחרת הלאומית למונדיאל לתמוך במרד העם האיראני.

תוכנית זו כללה איומים ופיתוי של שחקני נבחרת איראן בכדורגל, עריכת חגיגה לניצחון הנבחרת, העסקת מאמן הקבוצה קרלוס קווירוז לניהול השחקנים, הכרזה על איסור ראיונות לתקשורת דוברת פרסית בחו"ל, הפחדה של "בדלנים"  ותאום עם קטאר למנוע כל פעולה נגד המשטר בתחרויות אלו.

בפגישה זו אמר קורשי גם כי האוהדים שנשלחו מאיראן למונדיאל צריכים להיות מסוגלים "להשפיע על האווירה".

הוא הוסיף, "אמרנו שהקבוצה הזו וכמה עיתונאי בסיג' יכולים לעשות את שניהם. הם צריכים לצייר את הדגל על ​​הפנים שלהם, או להרים את הדגל בידיים, או לקשור אותו על הזרועות שלהם. כי זה לא רק עניין של עלות הכרטיס למשחק . אנחנו גם נושאים בעלויות של כרטיסי הטיסה והאוכל." 
בימים האחרונים איימו כוחות התומכים במשטר האיראני בקטאר על אוהדי האופוזיציה.

בנוסף, נשיא איראן, איברהים ראיסי, הביע, ב-30 באוקטובר, את דאגת המשטר האיראני מהסיקור החופשי של חדשות הקשורות לנבחרת איראן בכדורגל, במהלך גביע העולם בקטאר, והורה, במהלך פגישה עם הממשלה, למשרד החוץ לפעול למניעת בעיות באירוע ספורט חשוב זה, בשיתוף גורמים קטארים.

קרדיט לתמונות: איראן אינטרנשיונל