האיחוד האירופי רוצה להשתמש בנכסים רוסים מוקפאים כפיצוי לאוקראינה

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין הודיעה ביום רביעי כי הנזק שנגרם מהפלישה הצבאית של רוסיה לאוקראינה מוערך ב-600 מיליארד יורו.

הנציבות האירופית הציגה תכנית פיצוי על הפלישה הצבאית של רוסיה לאוקראינה באמצעות שימוש בנכסים רוסיים מוקפאים.

אורסולה פון דרליין, ראש הנציבות האירופית, הודיעה היום, יום רביעי, כי הנזקים שנגרמו מהפלישה הצבאית הרוסית לאוקראינה מוערכים בכ-600 מיליארד יורו: ממשלת רוסיה והאוליגרכים הרוסים חייבים לפצות על הנזקים הללו ולבנות את המדינה מחדש.

האיחוד האירופי, ארצות הברית ובעלות הברית המערביות בדקו שוב ושוב את סוגיית הפיצוי לאוקראינה באמצעות נכסים רוסיים מוקפאים. נכסים אלה מוערכים בכ-300 מיליארד דולר (משאבים של הבנק המרכזי הרוסי), יחד עם 20 מיליארד דולר בנכסים של אוליגרכים רוסים שהוטלו עליהם סנקציות, שכולם הוקפאו.

בתגובה לתוכנית הנציבות האירופית, הצהיר סגן שר החוץ הרוסי אלכסנדר גרושקו כי "בריסל מנסה נואשות לבזוז נכסים רוסיים בכל דרך אפשרית".

גורמים בנציבות האירופית אומרים שצעד לטווח קצר יכול להיות יצירה וניהול של קרן המבוססת על נכסים רוסים קפואים לתמיכה באוקראינה; עם זאת, עבודה זו דורשת תמיכה רחבה של הקהילה הגלובלית, שככל הנראה ניתן יהיה להשיגה.

הנכסים המוקפאים יכולים לשמש ערבות לפיצויים על הפלישה הצבאית של רוסיה לאוקראינה לאחר שיחתם הסכם שלום.

הנציבות האירופית העלתה גם את סוגיית הקמת בית משפט בינלאומי בתמיכת האו"ם כדי לחקור את הנזק שנגרם לאוקראינה ולהכשיר את הקרקע להקצאת נכסים קפואים של רוסיה על מנת לפצות על הנזק.

چشم طمع اروپا به مصادره ۱۳ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

קרדיט: רויטרס וספוטניק    קרדיט לתמונה: מהר ניוז